Jasminaa skrev 2009-02-21 23:29:09 följande:
men jag har inte hört någon som äter antibiotika`, har läst att man ska äta dte om man fått en infektion annars ska man bara äta smärtlindrande tabletter
Antibiotikaprofylax, alltså att äta antibiotika i förebyggande syfte, är väldigt vanligt eftersom risken för infektion ökar betydligt när man opererar in ett främmande föremål i kroppen. Tänk så här: Om det kommer in en liten bakterie under operationen så tar antibiotikan hand om den innan den hunnit orsaka en infektion. Men kontakta sjukvården eller din klinik och hör med dem vad du ska göra.
Jag hade personligen inte vågat ta risken att göra en bröstförstoring utan antibiotikaprofylax, och en av anledningarna till att jag valde min klinik var dels detta, dels att man får alla omoperationer gratis hos dem. Det är jätteviktigt att kolla upp hur kliniken hanterar komplikationer, då det kan innebära en massa extrakostnader om inte kliniken tar på sig hela ansvaret. Ett tips till er andra är alltså att kolla upp vad som gäller vid komplikationer innan ni opererar er, för de kan uppstå oavsett hur skicklig läkaren är.