• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • Jasminaa

Faanny: du skulle aldrig vilja ha koksalt eller? tycker du resultaten blir fula ? eller är du rädd för vad folk sagt om dom som tex rippling?

• Faanny

Jasminaa: Det spelar egentligen ingen roll. Jag kan ju inte direkt säga om nån har koksalt, gelehallon eller silikon. Och de jag tyckte var snyggast på qvinna var ju koksalt så :) Men jag skulle gärna vilja bestämma profil, för jag vill ha mellan eller låg. Mest därför :)

• platt88

Faanny: Jag tror att han är en sån som gör hellre mindre men säkrare- det kan ju vara bra i vissa situationer men inte just i min.

Få se vad han säger när han väl sett mig, för han sa att till och med när han ser mig så kan han inte säga för säkert hur mycket det går att lägga i utan under op försöker han olika implantat från mindre stl och uppåt - och försöker nå mitt mål så nära som det går, så det är ju ändå bra, går det inte att lägga i det jag vill så får jag nöja mig med det som ryms, för det ska inte bara rymmas- det ska ju se bra ut oxå.

Jag får lita på honom, jag har läst att han är bra på att lyssna så jag hoppas jag känner att han verkligen lyssnar på mig och vill hjälpa mig nå mitt mål- speciellt när jag ska op mig direkt efter konsultationen och kan ej ångra mig :(

Via tel. kändes det som att han hade ett papper med info som han läser till alla som ska op sig. Hoppas för en bättre kontakt när vi träffas.

• platt88

Jasminaa:Läste nånstans att kokat salt kan man fylla i implantent 3 månader efter op om man säger till innan. Vet du om det är sant eller inte?

• shakynose
    platt88 skrev 2009-02-20 18:03:50 följande:
    Jasminaa:Läste nånstans att kokat salt kan man fylla i implantent 3 månader efter op om man säger till innan. Vet du om det är sant eller inte?
    Det är en speciell typ av implantat som man kan fylla på. De är inte så vanliga, men vid rekonstruktioner där huden ofta måste töjas en hel del så händer det att man använder sådana.
  • Jasminaa

platt88: jag har iaf aldrig hört talas om det

• shakynose
    shakynose skrev 2009-02-20 18:10:32 följande:
    Det är en speciell typ av implantat som man kan fylla på. De är inte så vanliga, men vid rekonstruktioner där huden ofta måste töjas en hel del så händer det att man använder sådana.
    Få se om den här länken fungerar...
    www.mdanderson.org/Diseases/BreastCancer/reconstruction/display.cfm&method=displayFull&pn=70D0670F-D549-472B-BD98807A934C1515
  • platt88

Tack shakynose, ska fråga honom om det :)

• platt88

Jag håller till mina runda geléhallons, men kan vara bra att veta vilka alternativ det finns :)

• shakynose
    platt88 skrev 2009-02-20 18:47:37 följande:
    Tack shakynose, ska fråga honom om det :)
    Men de är ju bara till för att töja ut huden efter att man opererat bort ett bröst. Sedan ska man ta ut dem och ersätta med ett permanent implantat.
Svar på tråden Bröstförstoring 14