Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

Bröstförstoring 14

Jasminaa skrev 2009-02-23 18:51:13 följande:
    shakynose: ja det är ju så, mår väldigt dåligt man ångrar brösten jättemycket fast nu är det bättre tack gud :) men det går över vet jag men när? kanske när dom blir lite snyggare, vet du när dom går ner mina är jättehögt uppe.
    Jo, dom blir MYYYYCKET snyggare med tiden.
    Har du pratat med kliniken om dina blåmärken och att du är svullen?
  • shakynose

Angående val av profil:
    cruiseplasticsurgery.com/breast-enlargement/pics/ImplantProfilesVertical.jpg
    De här implantaten har samma volym, men beroende på vilken profil man väljer så förändras bredden (eller basdiametern) på implantatet. Om man hade sett implantaten framifrån så hade man sett tre olika cirklar där låg profil är störst och hög profil är minst. Detta innebär alltså att om du vill ha en stor volymskillnad t.ex. 600cc, men har en liten bröstkorg så kan du inte välja låg profil utan att gå ner i volym (storlek), till kanske 350cc. Annars får implantaten helt enkelt inte plats. Samma gäller det motsatta; om man inte vill lägga in mer än max 300cc men har en större bröstkorg, så bör man hellre välja låg profil än hög om man inte vill ha två apelsinhalvor á la posh-spice. Allt detta har dock kirurgerna mycket bra koll på, det är liksom deras jobb. Det är därför man inte kan bestämma volym och profil utan att ha träffat dem än.

• shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-23 19:50:49 följande:
    shakynose: ja jag var där och guud vad ont det gjorde när hon skulle ta bort tejpen, kändes som hon drog bort mitt skinn och en del bitar tog och säkert bort för det va lite sår typ. glad att jag gick till henne skulle aldrig våga ta bort tejpen själv. sen så tittade hon på blåmärket och sa att det va en liten blödning men att den kommer gå bort av sig själv för att dn är så pass nära huden eller nått sånt sa hon. känns så mycket bättre efter att ha träffat henne :)
    Bra att det känns bättre nu! Tänk på det och ta det där med killen om någon vecka istället!
  • shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-24 16:21:36 följande:
    mamma sa nyss att man inte ser så stor skillnad på brösten sen innan. jag tycker med att dom är små :( det ju iungefär 400 cc det är ju jättemycket vf e som så små, e det musklen som inte släppt än? (eller är det där med musklen bara en myt). Dom sitter högt upp och och e platta :(
    Det dröjer många månader innan de är klara, i början sitter de högt och plattas till av bröstmusklerna. Nej, det är ingen myt att muskeln måste släppa implantatet. Tålamod!

Kram från tant Shaky!
  • shakynose

Man vänder sig direkt till HSAN och ber om att få upplysningar. De är inte publicerade på nätet men om du har tur så kanske någon annan kollat upp det. Men det kostar ju inget att få upplysning direkt från HSAN, så gör det! Tänk även på att en anmälan som inte resulterar i några påföljder inte behöver innebära att doktorn är dålig, utan bara att någon annan har tyckt det!

www.hsan.se/

• shakynose
    platt88 skrev 2009-03-23 18:43:26 följande:
    Blev förbannad för HAN började snacka om hur äkligt det är med silikon och allt möjligt jag hade lust att klappa till honom, men gav onda blikar istället och stack.Ska jag alltid behöva vara otrevligt när de kommer och ska prata med mig eller?Hur går det för er som op er, känner ni igen er?TIPSA MIG GÄRNA ? FÖRVIRRAD !!!
    Jag tycker att du ska sluta bli förbannad helt enkelt! Du ska inte behöva ändra dina kläder eller uppträdande, men om du fortsätter att ta illa upp när du får kommentarer så kommer det bara att bli en begränsning för dig.

Hur man hanterar fyllon som kommenterar tuttarna skiljer sig inte nämnvärt från hur man hanterar fyllon som kommenterar ens röv!
  • shakynose
    MulleNuh skrev 2009-03-24 19:33:49 följande:
    haha jag gjorde ristestet nyss! La först in 4 dl och VAVOOOOM säger jag! LITE för stora blev dom. Sen hade jag i 3 dl och DÅ ser dom bra ut till min kropp!! Vill ni se bild??
    Pics or it didnt happen!!!!
  • shakynose
    MulleNuh skrev 2009-03-24 21:28:30 följande:
    Huh???
    "Visa bilder annars tror jag dig inte"
  • shakynose
    MulleNuh skrev 2009-03-24 21:32:39 följande:
    haha!! Eller hur!?!? Men kanske att dom kändes jääävligt stora!!
    Mja, 300cc är att betrakta som ett relativt litet implantat. De jag har sett som haft runt 300 har fått väldigt naturligt och "diskret" resultat. Har själv 275cc, och tycker att det är en alldeles lagom stor skillnad
  • shakynose

Jag tyckte att ristestet ändå var ganska tillförlitligt. Jag provade med 250cc och valde då 275 eftersom jag har implantatet bakom muskeln.

• shakynose
    MulleNuh skrev 2009-03-24 21:47:27 följande:
    Har man oftast bakom? Har för mig det!
    Jag tror att det är vanligast, och jag tycker att det blir snyggast också. Men det beror nog lite på från kirurg till kirurg, och vilka grundförutsättningar man har. På vissa funkar inte bakomplacering av olika anledningar.
  • shakynose
    MulleNuh skrev 2009-03-24 21:56:55 följande:
    mmm.. Ja vi får se!! Blä har ju inte råd nu! Känns så surt!!
    Vill man så jobbar man ihop till det rätt snabbt!
  • shakynose
    MulleNuh skrev 2009-03-24 22:00:38 följande:
    Jo men nu ska vi gifta oss om 2,5 månad. Så det gäller nu! Plus att vi ska bygga ut huset i sommar (hoppas vi) och det kommer gå på ca 500.000:- Så jaaaa...
    Nej, men 2,5 månaders bröst är inge roliga i vilket fall! Det tar ett par månader innan de är riktigt fina, så du skulle ha gjort det för ett halvår sedan!
  • shakynose
    MulleNuh skrev 2009-03-24 22:09:02 följande:
    hehe nä menar att det som gäller nu är bröllopet!! Inte tuttarna..
    Aha...
Svar på tråden Bröstförstoring 14