Bröstförstoring 14
Har du pratat med kliniken om dina blåmärken och att du är svullen?
Angående val av profil:
cruiseplasticsurgery.com/breast-enlargement/pics/ImplantProfilesVertical.jpg
De här implantaten har samma volym, men beroende på vilken profil man väljer så förändras bredden (eller basdiametern) på implantatet. Om man hade sett implantaten framifrån så hade man sett tre olika cirklar där låg profil är störst och hög profil är minst. Detta innebär alltså att om du vill ha en stor volymskillnad t.ex. 600cc, men har en liten bröstkorg så kan du inte välja låg profil utan att gå ner i volym (storlek), till kanske 350cc. Annars får implantaten helt enkelt inte plats. Samma gäller det motsatta; om man inte vill lägga in mer än max 300cc men har en större bröstkorg, så bör man hellre välja låg profil än hög om man inte vill ha två apelsinhalvor á la posh-spice. Allt detta har dock kirurgerna mycket bra koll på, det är liksom deras jobb. Det är därför man inte kan bestämma volym och profil utan att ha träffat dem än.
Man vänder sig direkt till HSAN och ber om att få upplysningar. De är inte publicerade på nätet men om du har tur så kanske någon annan kollat upp det. Men det kostar ju inget att få upplysning direkt från HSAN, så gör det! Tänk även på att en anmälan som inte resulterar i några påföljder inte behöver innebära att doktorn är dålig, utan bara att någon annan har tyckt det!
www.hsan.se/
Skitsnyggt!!!
Jag tyckte att ristestet ändå var ganska tillförlitligt. Jag provade med 250cc och valde då 275 eftersom jag har implantatet bakom muskeln.