• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • kickan70

Hej! Flowerrose det kommer att gå jättebra. Det har gått två veckor nu sen jag opererade mig och nu mår jag bra. Tog endast smärtstillande i två dagar och sen så åt jag vanliga alvedon i två dagar. Brösten är nu mjuka men fasta att ta på och de rör sig allt mer. Är jätte nöjd och min man och jag har fått ett litet uppsving i kärlekslivet då jag har slutat att tänka på hur fula mina bröst är. Förr så hade jag jämt bh på mig till och med i sängen. Lycka till!

• AIE
    flowerrose skrev 2009-03-08 19:36:31 följande:
    Hallå tjejer...Jag ska opas imorgon på Proforma kliniken och är såå nervös... Nu är allt klart, väskan packad, barnen lämnas imorgon bitti och hunden ivägskickad och inte minst, det hela är betalt... gör jag rätt nu??? Jag har funderat i 10 år och har under tiden fött och ammat två barn så jag har ingenting kvar... Jag vill verkligen men är jättenervös inför både operationen, smärtan och om det blir snyggt... Åh jag hoppas verkligen att det blir bra... Om någon kan tänka sig att skriva några peppande rader tas det tacksamt emot!!! (helst inget neg dock eftersom jag redan är så nervös...)Kram på er alla! Jag är så avis på er som redan har gjort det...
    Vi är i samma situation. Har också ammat två barn o nu finns inget kvar... Ska på konsultation i april o sen blir det förhoppningsvis op i augusti.
  • Francis

Så svårt från vilken tid du menar, men när man är ny op så ser dom mest fyrkantiga ut (om man haft små bröst innan dvs) för huden har inte hunnit töja sig så dom närmsta dagarna så är brösten ganska glansiga och kan även vara lite lätt gul-lila om man har känslig hud (ingen fara är endast blåmärken) men allt eftersom huden töjer sig och implantatet faller på plats och börjar fästa sig (ca vecka 3-5) så är dom inte jättefina men efter vecka 8-10 är väl då man är som mest nöjd. Efter ungefär 4-6 mån börjar dom så sakteliga bli mindre och tiden mellan 6-12 mån så "minskar" dom hela tiden då dom inte fått sin riktiga placering och form förens 1 år efter er op, och då har dom väl gått ner ca 2-3 strl lite beroende från pers till pers. Men jag gick från 75B och min slutstrl nu (2 år efter) är 65G så det är ju ändå en hel del man går upp i kup-strl.

platt88 skrev 2009-03-07 14:39:58 följande:
    Francis: Hur mycket minskar brösten efter svullnaden gått ner? KRAM
  • Jasminaa

francis: så dom blir mindre sen? skojar du jag vill inte det :( men skulle dom inte bli större sen när musklen släpper?

• Swing

Jag håller inte med Francis om att de blir mindre. Jag har haft mina 75D i snart 5 år och storleken ändrades knappt alls de första månaderna. Efter ca 5-6 månader upplevde jag att de fått sin slutliga placering.

• Jasminaa

swing: tyckte du att dom blev större eller mindre sen?

• stolt trebarnsmamma

Hej!

Jag ska också operera mina bröst . Min syster har koksalt och hon har inte haft något skvalpande.
    Jag ska lägga in gelehallon men nu bir jag lite orolig när du säger att man inte märker om dom går sönder.
    Förövrigt är jag jättenervös. oroar mig för hur dom ska reagera på jobbet. Hur tänker ni om det?

• Jasminaa

stolt trebarnsmamma: har du berättat det för någon?

• flowerrose

Hej tjejer

OCH stort tack för allt stöd. Jag opades igår och har kommit hem idag. Är superöm och har ont när jag rör mig, men har inte mått illa något. De var verkligen jättegulliga på¨Proforma så de kan jag varmt rekommendera. Får hem barnen imorgon så jag hoppas att jag är hyfsad till dess...

Ska skriva en ordentlig operationsberättelse när jag har lite bättre rörlighet i armarna...

Kram kram

• Faanny

Är det som Francis skriver (eller upplever det) så tar jag 700 :D

Svar på tråden Bröstförstoring 14