resa till malta?
Hej
någon som varit på malta under sommaren? Är det trevligt? dyrt? Är det lätt att hitta ställen att dyka på?
vart ska man bo?
många frågor jag vet=)
Hej
någon som varit på malta under sommaren? Är det trevligt? dyrt? Är det lätt att hitta ställen att dyka på?
vart ska man bo?
många frågor jag vet=)
jag var på malta i 3 månader för ett par år sedan. Jag gillade det absolut, inga direkt stränder, man badar från badstegar från klippor kan man säga, perfekt dykning anser jag, både då det handlar om djurliv och om man gillar att dyka och se vrak på havetsbotten. Medelhavets klaraste vatten sägs det, vi hade ofta en sikt på ca 60 meter. Dykcenter finns det gott om, inget svårt att hitta, finns även svenskägna dykcenter om man så önskar. priserna är typ som här hemma skulle jag säga. Vart ska man då bo det beror lite på vad man gillar, Valetta som en gammal ridddarstad= huvudstaden vacker mysigt att gå runt, inte så bra badmöjligheter, st-julian många hotel, bad, dykning, hålligång, sliema man kan gå frå till st-julian tar kanske 35 minuter, går även bussar, betydligt lugnare, men jag vet inte hur många hotel det finns i sliema. Ön Gozo är vacker, men lite vä isolerat tycker jag. Dock värt ett besök både på Gozo och ön Comino. Jag hade nog idag valt att bo i utkanten av st-julian på någon resort.
Hoppas detta var till någon hjälp
tack för svaret!