• Mrs Mommy

Vad tog största delen av eran bröllopsbudget?

Vad kostde (eller kommer att kosta) mest på erat bröllop?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tog största delen av eran bröllopsbudget?
  • TesshjärtaFred

Lokalen, så det får man väl säga är festen då. 49 000, inte illa va?

• Mrs Mommy

TesshjärtaFred skrev 2009-01-27 23:23:34 följande:
    Lokalen, så det får man väl säga är festen då. 49 000, inte illa va?

Hoppsan
    Vad ingick?

• Hemlig2009

Ringarna är dyrast, middagen kommer på god andraplats bara ett par tusenlappar bakom.

• sokkerstruten

Festen och mat. Altså vad vi betalar för allas kuvert.

ca 100.000

• joanna75

Svårt att säga men maten är ju en stor bit när vi är 85 inbjudna... Sen spriten...Ringen...Klänning

Jag trodde lätt att vi skulle komma under 100 000 men nu springer det i väg och det sjuka är att man bara tycker det är kul! Jag verkar inte fatta att det är pengar gulp!

Man tycker man ska ha det bästa hela tiden... Unna sig håruppsättning, sminkning, dyraste finaste klänningen, finaste gnistrande ringen och hela tiden försvarar jag det med att det är ju bara en gång man gör det här!

Hela tidne dyker små små kostnader upp också som från ingenstans. Bordsdukar, dekoration, alla inbjudnings- och tackkort osv osv. Ursäkta att det bidde lite långt!

• lillP

La min röst på fest/mat men vill lägga till boende också eftersom det ingick i kuvertavgiften för alla gästerna. (1795kr/pers)

• Aleta

Annat, nämligen hyra av tält och golv till det.

• ElinPierre

Ringarna kostar mest- 11 000 för 3 stycken.

Sen musiken som kommer ligga på ca 9 000 om det blir som vi tänkt.

Våra kläder (+ tärnans) och festen (inkl mat,tårta och dekorationer) kommer att ligga på delad tredje plats med kanske runt 8-9000 styck.. TROR jag...

• FoF

Festen.
    Mat, band, dryck, dekoration etc etc gör att summan för festen landar nånstans runt 40.000:-

Svar på tråden Vad tog största delen av eran bröllopsbudget?