• Goldi

fotograferas innan vigseln, vad tycks?

Hallå!!
    Undrar om det är någon som ska fotograferas innan vigseln??
    Vår fotograf sa till oss att det är bättre att av erfarenhet så är det bättre att fotografer innan fördå är hår och smink nytt och man är inte stressad av att gästerna väntar...Men nu efter har vi tänkt om och vill hellre fotograferas efter vigseln men nu är alla hennes tider slut...Har redan betalt handpenning och säkert svårt att hitta en ny fotograf till sommar. Vad tycker ni?

• Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?
  • sandraochmichael

svårt att hitta tror jag nog inte finnes rätt många =)=)
    och handpenningen är hon väl skyldig att betala tillbaka eftersom att hon je utfört arbetet till er än

• SweetSun

ja vi ska fotas innan! dels för att man då inte är rödgråten, och dessutom slipper gästerna vänta.

de vi har sagt till att vi ska fotas innan tycker det är smrt, just för att folk tycker inte att det är så kul att titta på när brudparet ska fotas i 2 tim..

• ettem

Jag vet flera som fotats innan vigseln- som redan sagts: hår och sminkning ser ut som det var tänkt och gästerna slipper vänta på brudparet. Ingen nackdel i mina ögon.

• Augusti2010

Handpenningen behöver hon inte vara skyldig att betala tillbaka, det beror på vad ni avtalat. Den fungerar ju som en garanti för att ni verkligen kommer att använda henne just den dagen, bokar man av ganska nära inpå blir det ju svårt för henne att få den tiden utnyttjad av någon annan. Handpenningen syftar alltså oftast till att ge åtminstone någon ekonomisk kompensation vid avbokning, och som tecken på att ni verkligen avser att nyttja henne.

För övrigt kommer vi att fotografera oss innan vigsel. Vill ha den "formella" fotograferingen avklarad innan, sen kommer våran fotograf vara med och mingelfota även efteråt, men det behöver vi ju inte tänka på. Bara att slappna av och umgås med gästerna!

• MV85

Jag vill absolut inte fotograferas innan, eftersom min m2b då skulle se mig innan vigseln - något han INTE får!

• Villemoa

Vi ska också fotas innan, av flera anledningar.
    1) Vi gifter oss kl.16 och vill fånga dagsljuset då vi gifter oss i april
    2) Att hår och make är fräschare
    3) Vi hinner träffas innan vigseln och kan njuta lite tillsammans
    4) Att gästerna ska slippa vänta

• Pumpkin

Som en del redan påpekat är det bra mycket trevligare mot gästerna att fotograferas innan så de slipper vänta. Tycker jag alltså.

En annan fördel är att man får en mysig stund på tumanhand innan hela baletten drar igång, vilket jag och min make tyckte var himlans skönt faktiskt.

• F A M E

VI kommer att fotograferas innan allt drar igång. Känns bäst så samt att inte behöva ha röda ögon & halvt utsmetat smink i ansiktet.

• Humlan66

Vi har inte bestämmt men en ide vi har är att dela upp det eftersom vi vill ha många bilder av våran dag så vi ska ev ta lite före vigseln och resten efter. Och då slipper gästerna vänta så länge

Svar på tråden fotograferas innan vigseln, vad tycks?