• MalanMicke

Hur mycket är/var er budget?

Alla ni som har haft eller ska ha ett lite större bröllop med många gäster men en liten budget, hur mycket har ni tänkt lägga ut?

Vi kommer nog bli runt 60 personer,men är ju super svårt o veta hur mycket man ska lägga budgeten på. Vi vill ju såklart ha ett fint men billigt bröllop.

Några tips om hur man kan spara in pengar?Allt är välkommet!

• Svar på tråden Hur mycket är/var er budget?
  • Hav och Sol

150 000 för 70 gäster. Bröllopsresa på 80 000 kr ej inräknad. Så 220 000 kr totalt ungefär.

• emw

90.000 för 90 gäster. Då ingår ringar & liten bröllopsresa för sammanlagt 37.000. Alltså 53.000 för 90 gäster lägger vi på vigseln och festen. Maten är den största posten och kostar 20.000 (förrätt-varrmrättsbuffe-kaffe&choklad-bröllopstårta)

• love4life

Vi beräknar ca 45-50000:- för 80 gäster. Alla har sagt att budgeten kommer sticka iväg, men hittills har vi hållt oss extremt bra i fas med planen. Internet är ju en bra källa för information, men jag har även passat på att handla saker på rea, till exempel bordsdekorationer och champagneglas. Sedan tror jag man ska ta en diskussion och fundera på vilka delar man inte vill/kan pruta på och vilka delar som inte har en avgörande betydelse. Vi har exempelvis bett en gammal vän att baka tårtan, jag kommer göra brudbuketten själv, dukar, servetter och ljus från IKEA, svärmor tar ansvar för blommor till dukningen, osv... det vi däremot inte velat pruta på är våra kläder, ringar, mat och underhållning, det är värt pengarna för oss...

• Waldekranz

Hej allesammans!

Blir så nyfiken på hur mycket pengar ni lägger på vad? Hur mycket går till mat, hur mycket till underhållning osv.

sandraochmichael
    Blir väldigt nyfiken på er excel? Nej blir poppis! Skratt. Vill ni skicka den, skulle jag jätte gärna ha den. Min mail är: linnea.waldekranz@gmail.com

• Sååå lurade

Våran budget ligger på ca 45000 och vi är 70 gäster

Kall buffe 4000
    Dryck/alkohol 6000
    lokal 600
    trubadur 3500
    mina kläder 5000
    hans kläder 4000
    Tårta 2100
    Blommor 1300
    Smink. frisyr och andra förberedelse 3000
    ring 5500
    Servis ersonal 1600
    presenter till vänner som hjälper till 2000
    alla trycksaker inkl porto 1000
    snacks/vickning 500
    Dukar/servetter dekorationer 1000

Sen har vi en massa småposter som engångsmaterial, gästbok, sidenband till dekoration av bilen, såpbubblor mm. Vi ser ut att hålla budget.

• jenita659

Var bor ni om ni får ihop en kall buffe för så billigt för 70 personer? Gör ni allt själv och vad ska ni ha på buffen?

Sååå lurade skrev 2009-02-18 14:44:22 följande:
    [citat]
    Våran budget ligger på ca 45000 och vi är 70 gästerKall buffe 4000 kr

• Sååå lurade

Japp gör allt själv. Pappa är Kock och mamma jobbar i storkök. Vi köper allt vi kan i förväg och fryser in när det är billigt. Ha en jägare hemma så han fixar en del köttet vi lämnar på rökning. Detta gör att vi kan spara massor...

Jag gjorde en buffe för 25 personer till min 25årsfest för ca 1500 och de blev alla mätta, kändes inte som en billig buffe och det blev mat över. Det gäller att vara kreativ och leta billiga alterna tiv. samt göra sånt som kanske inte känns billigt men inte kostar mycket heller. Ex är det inte så dyrt att köpa fetaost och mozzarella i storpack på ex Willys. Sånt hottar ju genast upp en annars billigt pastasallad med pesto ex... Mycket gott bröd mättar bra... yoghurtbaserade såser blir billigt. en fransk potatissallad är inte heller dyrt. det som drar upp kostnaden är ofta köttet... Vi tänker ha ett stort fruktfat och en fräsch grönsallad också. Det som kommer att kosta mycket för oss är att jag absolut vill bjuda på lufttorkad skinka, men man har ju aldrig en full portion av det till 70 pers...

det går om man tänker till. Lycka till med er fest...

• Waldekranz

Såå lurade:

Gör ni tårta själv oxå eller? Var billigt pris annars! Kanon juh.

Svar på tråden Hur mycket är/var er budget?