• solhatten

Är KORSIKA ön för oss???

Vi har velat och velat och velat. Bokat resa till egypten och Montenegro och avbokat igen...
    För min blivande man är DYKNINGEN viktig. För mig är MYSIGHETEN, gärna gammal stadsdel, mysiga gränder, restauranger osv. Gärna strand eller iallafall sol möjligheter. För oss båda är GOD MAT viktigt och gott vin=).

Snubblade över korsika. Vad tror ni som varit där? Är det möjligt att få ihop detta?

Jag behöver handfast tips! HUR bokar man?? Med vem?? är det dyrt? vart ska man bo?? Vill gärna ha något mysigt boende.
    tack för hjälpen!

• Svar på tråden Är KORSIKA ön för oss???
  • Tjinglan

Jag har varit där två gånger, en med kompis sör något år sendan och en med mn blivand make. Vi älskade ön. Härlig natur med berg grönska och fina stränder, och vi ägnade oss åt att segla Hobie-katamaraner och spela tennis, sola bada och njuta på Langleys hotell Orizonte. Nu tycker jag inte att jag skulle vilja åka på bröllopsresa just till det hotellet eftersom det inte finns någon stad eller andra restauranger direkt i närheten, men man kan säkert åka till andra sidan ön istället(dvs den västra delen) för att få lite mysiga gränder och restauranger. Två vänner till mig åkte faktiskt på bröllopsresa till Orizonte och de tyckte att det var helt perfekt. Smaken är som baken. Jag har andra vänner som åkte till Korsika och hyrde bil och körde från ställe till ställe. De stormtrivdes också. Man ka hitta helt tomma stränder, det är inte så turistigt som t.ex. Grekland.

Lycka till!

• Tjinglan

Jag har varit där två gånger, en med kompis sör något år sendan och en med mn blivand make. Vi älskade ön. Härlig natur med berg grönska och fina stränder, och vi ägnade oss åt att segla Hobie-katamaraner och spela tennis, sola bada och njuta på Langleys hotell Orizonte. Nu tycker jag inte att jag skulle vilja åka på bröllopsresa just till det hotellet eftersom det inte finns någon stad eller andra restauranger direkt i närheten, men man kan säkert åka till andra sidan ön istället(dvs den västra delen) för att få lite mysiga gränder och restauranger. Två vänner till mig åkte faktiskt på bröllopsresa till Orizonte och de tyckte att det var helt perfekt. Smaken är som baken. Jag har andra vänner som åkte till Korsika och hyrde bil och körde från ställe till ställe. De stormtrivdes också. Man ka hitta helt tomma stränder, det är inte så turistigt som t.ex. Grekland.

Lycka till!

• lolca

Vi ska åka till Korsika på bröllopsresa med Langley Travel. De har tre eller fyra resmål på Korsika, vi valde Orizonte eftersom min blivande man vill ägna sig åt lite segling också.

Men gå in och kolla deras hemsida, www.langleytravel.com

• solhatten

vi skulle nog inte vilja bo på något av langleys hotell utan kanske vara tre dagar på ett ställe och fyra på något annat eller så. Hellre nåt mysigt b&b. Men hur hittar man sånt? =)

• Tjinglan

Har för mig att Fritidsresor har haft någon typ av kombo resa Sardinien+Korsika fly and drive, kolla med dem också

• Det stora Blå

Vi känner inte till dykningsmöjligheter på Korsika, men det går att kombinera Korsika med Sardinien, de ligger jättenära varandra.
    Gamla stan i Alghero motsvarar dina krav på mysiga gränder, restauranger, och fina stränder med glasklart turkos vatten.
    www.divesardinia.com/content/dive_sites.htm

Svar på tråden Är KORSIKA ön för oss???