• Göteborg09

Ingång vid utomhusvigsel

Ni som har haft eller ska ha er vigsel utomhus - hur har ni gjort när ni tågat upp för "altargången"? Har ni gömt er någonstans, nära/långt från publiken? Hur tajmar man med ingångsmusiken på ett smidigt sätt?

Vet inte hur vi ska göra med musiken heller, om vi ska försöka hitta en solist eller om vi ska släpa dit någon sorts stereo...

• Svar på tråden Ingång vid utomhusvigsel
  • Saxiquine

Min kille kom med idén att skaffa en ipod i ett ställ med högtalare och dra ut sladd till bara.
    Behövs inte ett stort PA-system för detta.

Så jag hoppas att det kommer funka för oss.
    Min kille får stå med vigselförrättaren och vänta i trädgården där vi gifter oss, så skall jag komma gående över gräsmattan tillsammans med min pappa hade jag tänkt.

• Fenixx

vi får nog försöka gömma oss på något sätt och sen komma ihop..vi kommer ha en som sjunger och en som spelar harpa när vi går in.

jag tänker mer på efteråt hur man ska gå för gästerna ska kunna kasta ris/bubblor(vad man nu ska ha) över en så... dem får kanske stå beredda med en gång efteråt?

• MissTiny

När min vän gifte sig för 1,5 år sedan så hade hon och blivande mannen bestämt sig för att inte ses dygnet innan vigseln, enligt traditionen. När vi kom till bröllopet ställde vi oss på plats och pratade med övriga gäster. Efter en stund kom det två bilar på grusvägen bakom oss, en från varje håll och de möttes precis vid en liten stig ner mot där vi stod. De klev ur varsin bil och någon satte på musiken när dörrarna öppnades och de gick ner mot oss.. Jättefint var det!! Och vi blev alla lika överraskade..

• Fenixx

MissTiny>> så gjorde min kusin vid deras bröllop..fast bara en bil. folk var bjudna på deras 30årskalas..och ur bilen kom dem istället bröllopsklädda och överraskade alla.

• Göteborg09

Ska fundera på din variant MissTiny. Vi ska ha festen nästan på samma ställe som vigseln... så istället för att alla ska titta på en när man gör entre till festen, kan man kanske lägga detta moment vid kyrkan i stället...? Det lär ju ändå inte gå att undvika att folk kollar bakåt, vi vill liksom inte hoppa fram bakom ett skynke eller nåt haha.

Ja, hur man ska göra efteråt är också en fråga!

• MissTiny

Kul att man kan bidra med lite idéer! Brudparet som gifte sig hade valt att gifta sig ute vid sin sommarstuga som låg precis vid vattnet, och sedan hade de ställt ut bord och stolar på gården så festen var på samma ställe som vigseln. Därför blev det ingen entré till själva festen, men det gjorde absolut ingenting eftersom de hade gjort sån bra entré till själva vigseln!

Svar på tråden Ingång vid utomhusvigsel