• RTBW

utomhusvigsel 1 Aug? Någon?

Vi ska gifta oss den 1:a Augusti och ha vår vigsel utomhus.

Jag vet att man inte kan bestämma väder och liknande och
    att man behöver en Bplan.

Förra året var det kanonfintväder, men den 1:a Augusti vände allt tänk om det blir så i år också.

Vi ska dessutom vara ute på en liten båt och vill gifta oss uppe på däck.
    Går inte det kan man vara nere i båten, men där är det trång och inte så mysigt, jag vvvviiiillllll vara ute.

Suck.....kommer att ha noja inför det här hela tiden.

• Svar på tråden utomhusvigsel 1 Aug? Någon?
  • Göteborg09

Vi ska också ha utomhusvigsel, den 25 juli. Förra året var det en av årtets varmaste dagar (FÖR varmt), men det säger ju ingenting om hur det blir i år.
    Vår b-plan är att alla får ha paraplyer. Har köpt ett jättefint paraply till mig och maken, nääästan så att jag hoppas att det regnar =)

• Mrs Baom

Det kommer INTE att regna den 1/8!! Jag förbjuder!!:) Vi ska gifta oss innomhus men ha festen ute sen... Ingen b-plan finnes än..

• RTBW

Göteborg09 ska ni köpa paraplyer till gästerna?

• Solros 2009

Vi kommer också att vigsel, borgelig sådan, utomhus 1 augusti. Har inte ens tänkt på någon plan B, det bara MÅSTE vara fint väder då! Festen efteråt är dock inomhus och det är ju också lite trist om det är toppenväder

• Fenixx

uch jag är lika nojig jag! vi ska också ha utomhusvigsel och slagit ihop oss med ett riddarsällskap och ett tornéspel som ska tillägnas oss. så då kommer alla få vara ute en längre stund, så hoppas verkligen på uppehåll!!

vi har inskaffat ett matt guldfärgat paraply till oss(en av våra färger) och sen kommer vi skriva på våran hemsida att vid risk vid dåligt regn så får gästerna ta med paraply/regnskydd.

skulle det ösregna så kan vi knö in oss och gäster i slottsruinen där vi ska vara..men sen blir det ju trixigt...

men nää uch..låt oss alla slippa regn.

• Fenixx

Solros 2009 skrev 2009-01-31 11:32:51 följande:

Vi kommer också att vigsel, borgelig sådan, utomhus 1 augusti. Har inte ens tänkt på någon plan B, det bara MÅSTE vara fint väder då! Festen efteråt är dock inomhus och det är ju också lite trist om det är toppenväder
    vi kommer också ha festen inomhus, dock med stora fönster så man ser ut jättefint över sjön, slottsruinen och skogen runt om.
    och sen finns en stor uteterass att gå ut på med. och blir det fint väder på kvällen så kommer baren vara ute iallafall, skönt att lufta sig.
  • PersianBride

åhh jag står inför samma problem ...vi ska ju ha ett utomhusbröllop vid mälarens kant den 31 Juli! Måste vara fint väder...har inte heller ngn plan B. Paraplyer skyddar gästerna men vad gör man med all ljudutrustning i regnet och stackars stråkkvartetten som blir drabbade....MÅSTE BLI FINT VÄDER!!!

• RTBW

tänk att man kan bli så frustrerad o nojig över något som men ändå
    inte kan råda över.

Svar på tråden utomhusvigsel 1 Aug? Någon?