• AhjärtaP

    Vad ska det stå i inbjudningskorten?

    Jag ska börja med mina inbjudningar nu i helgen, och skulle behöva lite tips på vad det ska stå i dom.
    Sen undrar jag över det här med ett info blad, vad ska det eg stå i dom? Har ni alla skrivit info?

    Vore tacksam för snabba svar.

  • Svar på tråden Vad ska det stå i inbjudningskorten?
  • AhjärtaP

    Tack!

    Jag funderar också på att strunta i info blad för alla som kommer vet vart kyrkan samt festlokalen ligger mm

  • 20090725

    vi tycker bara det är onödigt, vi kankse inte änns skickar med info te de andra gästerna utan tar det med de över telefon när de osar. tycker bara det verkar krångligt med infoblad... för våran del iallafall

  • Hemlig2009

    Vi har skrivit ett litet infoblad, lite på skoj och lite på allvar. Det börjar med "Hur man svarar på inbjudan".

    Sedan följer:

    Om middag och fest
    Vad innebär klädsel kavaj
    Barn
    Vägbeskrivning till kyrkan
    Vägbeskrivning till restaurangen
    Vad önskar sig brudparet?
    Övernattning

  • Kärlekensskull

    Våra inbjudningskort är väldigt enkla. Har en hemsida som vi kommer att skriva mer utförlig information.

    NU GIFTER VI OSS!
    Angelica och Andreas

    Vigsel i ..... Kyrka kl 13:00
    Sen blir det bröllops middag 15:30 .... (plats)

    Mer info:

    (Adressen till vår hemsida)

    O.s.a

    Angelica 0739-0000000
    Andreas 0739- 00000000

    Klädesel:
    Kvaj/ Klänning

  • källerudd

    hmm jag hakar på tråden lite...det där med inbjudningskort är jag med på o så, men det här med infoblad...skickas det i samma kuvert som inbjudan då och vad skriver man där...Det är nog bara den närmsta familjen på min sida som hittar till stället vi ska gifta oss på så vägbeskrivning är ju ett måste...

    men har inte en susning om hur man ska lägga upp det här...är bara i startgroparna för vårt planerande

  • Hemlig2009

    Jag har en bild i mitt galleri, lägger infobladet tillsammans med inbjudan i kuvertet.

  • Lennarts Fru

    En annan sak som kan vara viktiga att skriva i inbjudan är väl att dom vid osa även ska anmäla om de finns någon form av allergi så som gluten, laktos eller om någon kanske är vegitarian så ni vet de och kan anpassa allternativ även för dessa.

  • 20090725

    vi har inte med det för att vi känner alla och vet vad de har för allegier redan och vi kommer att ha buffe så det finns mycket att välja på, vi kommer att dubbel kolla alergierna när de ringer och osar...
    Lennarts Fru skrev 2009-01-31 14:16:05 följande:


    En annan sak som kan vara viktiga att skriva i inbjudan är väl att dom vid osa även ska anmäla om de finns någon form av allergi så som gluten, laktos eller om någon kanske är vegitarian så ni vet de och kan anpassa allternativ även för dessa.
Svar på tråden Vad ska det stå i inbjudningskorten?