• Navigo1

    Har jag glömt något viktigt i infobladet.

    Nu är lokalen bokad och gästlistan klar. Sitter och filar på inbjudningarn. Dessa rubriker tänkte vi ha på infobladet, som vi döper till Praktisk information.
    Vägbeskrivning, Boende, Transport, Tips (var de kan hitta presentlista) samt Barn (vi tänkte skriva: endast våra barn samt deras kusiner kommer att närvara under kvällen). Har vi glömt något vikigt. Brukar man nämna Toastmastern, vi tänkte inte fråga honom innan för det ska bli en överraskning även för dem att vi gifter oss (självklart frågar vi innan om vi väljer att nämna toastmastern i info´t). Brukar man skriva klädsel i inbjudningskortet eller infokortet? Var lägger man bäst in att det blir gemensam frukost samt presentöppning för de som bor kvar. Únder boende eller en egen Frukostrubrik? Oj. många frågor men vore tacksam om jag får svar på något.

  • Svar på tråden Har jag glömt något viktigt i infobladet.
  • 20090725

    toastmastern kan vara bra att ha med namn och telefon nr på, då de e dit folk ringer om de vill hålla tal eller likanande,
    bjud hem h*n på middag och lämna över inbjudningskortet till h*n personligen och fråga samtidigt om h*n vill vara tostmaster, då får h*n inbjudan innan han blir tillfrågod, fast ni inte har skickat ut till någon annan! bara ett förslag från min sida...

  • Luucie

    Håller med ovantående. Toastmastern måste ju stå med så att folk vet vem de ska kontakta för att hålla tal eller skicka telegram etc.

    Om du ändå ska ha info kort så kan du ju skriva klädkoden i det, tycker jag.

    Du kan ha en rubrik som heter Övrig, där du lägger in sånt som du vill att folk ska veta men inte vet vart du ska skriva.
    Som det här med frukosten etc
    och att folk ska meddela ev allergier tex när de OSAr

  • Navigo1

    Tack för tipsen och allergier hade jag totalt glömt.

Svar på tråden Har jag glömt något viktigt i infobladet.