• Bröllops Monique

    Blir pappret skrynkligt av klistret?

    Ni som gör era egna inbjudningar och klistrar in papper i kortet; blir det skrynkligt/bubbligt av klistret?

  • Svar på tråden Blir pappret skrynkligt av klistret?
  • Tx2

    Vi körde dubbelhäftande tejp istället för klister. Funkade superbra!

  • Red Scarlet

    Vi körde med vanligt limstift (sådant runt man har i skolan), det skrynklar inte alls :)

    På Panduro tipsade de om flytande lim för att limma papper och textil men det funkade inte alls, torkade ju inte ens. Dåligt råd :(

  • Tx2

    Fick tipset av scrapbooking-kunniga. Behövde inte så mycket, satt som berget o behövde inte oroa oss för att det skall bli blött o skrynkligt.
    Bröllops Monique skrev 2009-01-31 12:43:00 följande:


    Smart
  • Bröllops Monique

    Hur har ni gjort på framsidan av kortet? Har ni lämnat det tomt eller klistrat, tryckt... någonting?

  • Tx2

    Vi valde att inte ha något på framsidan, ville ha det ganska avskalat. Bild finns i galleriet tror jag.

  • Bröllops Monique

    Du är inte dum du ;o)

    Smart att ha infon så där bakom. Det har jag också klurat på. Skrev ni ut på lite tjockare papper i en vanlig skrivare?


    Tx2 skrev 2009-01-31 12:52:02 följande:
    Vi valde att inte ha något på framsidan, ville ha det ganska avskalat. Bild finns i galleriet tror jag.
  • Tx2

    Ibland så fungerar en av hjärncellerna

    Nä, jag gjorde det väldigt enkelt för oss. Använde vanligt papper, lyser igenom lite. Tänkte på vikten, ville inte ha mer än 20 gram så att det skulle räcka med ett frimärke.
    En kompis gjorde liknande vår och hon använde lite tjockare papper i vanlig skrivare. Funkade finfint det med.

  • Ore

    Jag fäste inlagan med "fotoketter" eller vad de kallas... Supersmidigt.

  • RTBW

    Jag har köpt någonslags lim/tejpremsa.
    Fick tipset här på BT, men har inte provat ännu.

  • lillatitti

    oj vad kluriga ni är... skulle ha läst de här tipsen tidigare. Använde vanligt hobbyklioster, i lagom liten mängd. Sedan fick korten pressas i lagboken några dygn... lagom tung Funkade bra, men tog sin lilla tid...

  • MulleNuh

    testade först med hobbyklister men det syntes igneom och var superfult. Sen köpte jag en svinbra dubbelhäftande tejp. Tog några sekunder bara att göra och det blev perfkt resultat!!

    Det där lät precis som en sminkreklam! Eazy, breezy, beutyful covergirl!

  • brud090502

    finns även spraylim som fungerar riktigt bra!!

  • Heloise

    Jag anv vanligt limstift och nu när det torkat så är det inte en endaste liten rynka/skrynkla på dem, anv iofs lite tjockare papper till inlagan men vart bra för oss iaf.

Svar på tråden Blir pappret skrynkligt av klistret?