• RTBW

Adressen på kuvertet, kan man göra så här?

Jo, jag skriver inte speciellt snyggt och är rädd för att om jag skriver förhand på våra fina glimmande kuvert
    kommer jag bara blir sur och arg på att det inte blir fint.

Vi tycker inte om vita adresslappar som finns att skriva ut via dator.

Så kom jag nyss på en idé.
    Finns det genomskinligt papper med klister på baksidan
    som går att köra i skrivaren.
    Isåfall så är det ju bara att skriva ut på skrivaren skära ut adresslapparna och vips!!!!!

• Svar på tråden Adressen på kuvertet, kan man göra så här?
  • Luucie

Annars kan du ju köra kuverten i skrivaren...

• Hemlig2009

Egentligen kan du ju skriva adresserna på vilket papper som helst och sen klistra dem på kuverten.

• RTBW

Hemlig2009 det är just det vi vill komma ifrån,
    har man ett genomskinligt papper så blir det ju liksom
    ingen lapp om du förstår.

Luucie
    Har inte provat detta men vet inte riktgt kan det verkligen
    gå, måste nog prova nu på en gång. Är lite rädd att det fastnar,
    hm.....jag får återkomma =)

• Hemlig2009

Aha, du tänker så. Jag trodde det bara var vita klisteretiketter du inte tycker om.

Annars kan man ju göra en grej av etiketten, ram i matchande temafärg, eller en liten bild vid sidan av namnen osv.

• Luucie

Vi gjorde så, det blev skitsnyggt. Men prova på billiga vanliga kuvert först så att ni inte slösar på era fina.

Annars finns de genomskinligt papper på panduro och genomskinlig dubbelhäftande tejp, också på panduro.

• RTBW

har nu provat med våran skrivare,
    men den vägrar ta kuvertet.

• Kirsto

Jag vet att Matton har genomskinliga etiketter. Det är liksom frostade, så helt osynliga blir de inte.

RTBW: Har du kollat inställningarna i skrivaren? Min skrivare vägrar ta pappret om det är några mm fel i storlek enligt inställningarna, och även papperskvalitet kan behöva ställas in (helst ska ju alternativet kuvert finnas då, annars kan du välja tjockt vanligt papper).

• Saggezza

Personligen har jag köpt genomskinliga etiketter... mycket smidigt!

• RTBW

Var har du hittat dessa, kan man skriva ut på dator på dessa?

• Saggezza

Jag har köpt dem hos en företagsleverantör men de ska gå att hitta på Svanström, Matton och andra kontorsbutiker med bra sortiment. Dessa är till för datautskrift. De är lite matta i ytan men blir så gott som osynliga då de är påklistrade.

• Saggezza

Sedan gör jag etiketterna i publisher lite knepigt men det går och då kan du välja det märke du köpt på etiketterna tillsammans med serienummret som står på förp och då finns det färdiga mallar för just de du köpt. Väldigt fiffigt!

• RTBW

aha, men går det inte att använda något annat prorgam än
    publisher?

Har aldrig använt det fast det kanske inte är så svårt,
    jag är mer hemma på photoshop och indesign.

• Saggezza

Alltså jag kom på igår hur man ska göra. Publisher är suveränt med just etiketter (annat också såklart...) men det är gjort för att skriva ut samma information på ett helt ark men det går att kringgå! Jag hjälper dig gärna om du behöver. När du väl kommer så långt att du vill prova så är det bara att höra av dig så ska jag förklara på bästa sätt. När min sambo väl knäckte hemligheten så var det inte alls svårt, jag försökrte läsa mig till hjälpen via microsoft men det stjälpte mer {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden Adressen på kuvertet, kan man göra så här?