Tips på snygg dukning!? Servettringar..
Sitter och funderar på hur jag ska dekorera borden. Har ni tips på några snygga stilrena servettringar som man kan göra själv? Eller andra idéer med blommor mm!
Sitter och funderar på hur jag ska dekorera borden. Har ni tips på några snygga stilrena servettringar som man kan göra själv? Eller andra idéer med blommor mm!
Sök på youtube på wedding decoration. Då kommer det upp massor med filmer med idèer=)
servettringar kan du enkelt göra av ståltråd och pärlor som inte sätts så tätt, sedan så böjer du till ett hjärta precis mitt på över servetten.. enkelt o snyggt!
jag funderar på att göra som idaz skrev, antingen det eller så ska jag knyta två smala band runt servetten (ett i grått siden och ett lite genomskinligt vitt). Sen ska jag knyta fast ett hjärta i samma fina kartong som inbjudningskorten hjärtat ska fungera som placeringskort....lite svårt att förklara men tror det blir jätte fint iaf:) stilrent och enkelt
jag funderar på att göra som idaz skrev, antingen det eller så ska jag knyta två smala band runt servetten (ett i grått siden och ett lite genomskinligt vitt). Sen ska jag knyta fast ett hjärta i samma fina kartong som inbjudningskorten hjärtat ska fungera som placeringskort....lite svårt att förklara men tror det blir jätte fint iaf:) stilrent och enkelt
har bilder i mitt galleri, vi gjorde servettringar av samma material som vi hade som löpare, heter sizoflor, så blev allt enhetligt.
Bra ideér, tack! Ståltråden eller rosett lutar det åt...
Jag var på fin middag för ett tag sen och dom hade fina sidenband runt servetten som dom knytigt med rosett. var ca 1 cm breda och samma omkr som en vanlig ring. jättefint
Ska ha det själva....
Jag har köpt vanliga obehandlade servettringar i trä. Sedan limmar jag fast ett cremefärgat satinband runt ringen. Runt ringen knyter jag sedan en rosett av vinrött satinband. Bild finns i galleriet. Och det är samma band som vi hade på inbjudningarna.
Jag gör egna servettringar av tyg, satinband och några sötvattenspärlor. Har bild i galleriet om du vill se