Ni som redan är gifta, vad betala ni för alla blommor
Brudbuket, mannens blomma och bordsdekorationer?
Brudbuket, mannens blomma och bordsdekorationer?
Vi betalade sammanlagt 1450kr för brudbukett, 3 coursager, två tärnbuketter, tio röda rosor plus grönt och murgröna till borden. Mycket bra pris!
oj. vad billigt. Var någonstans köpte du det JPerlestam?
Jag bor i Malmö och köpte allt från Limhamns blomsterservice.... =)
Haha, jag pekade på en bukett på Bröllospmässan i Stockholm idag och fick veta att den startade på 3000 kronor... Jisses! Nån som vet en billig florist i Stockholm, prisnivån på den i Malmö låter ju toppen!
vi betalade 1500kr för 4 smockfulla hinkar med blommor - bad blomsterhandeln ta hem fina vita blandade blommor och bra grönt till bra dagspris, litar till fullo på mannen som har den.
sen band jag min bukett själv och gjorde låga fina arr till borden
två rejäla arr som stod på två sidobord
dekorationer i trappan samt vid vigselplatsen
Prisnivån i Malmö respektive Stockholm är tyvärr helt väsenskilda. Det beror på många saker. Bla hyror och fraktkostnader. I Sthlm är inköpspriserna för floristerna mkt högre också.
Hursomhelst, för att jämförelser ska bli värdefulla, behöver ni nog berätta lite mer
-vilka sorts blommor
-hur många blommor
-vilken typ av bukett
-hurdana bordsdekorationer
osv osv.
Buketter vairierar i Sthlm från 1000 kr och uppåt. 3000 kr är inget konstigt om det är antingen exklusiva blommor, eller ett tidskrävande arbete.
Sedan är det ju som i alla branscher, det finns svartjobbande frisörer som klipper för en hundring eller två, liksom innefolkets statusställen som kostar för att de KAN ta betalt utifrån sitt namn. Däremellan finns allt möjligt.
Vad var det för bukett du såg witt?*nyfiken*
1150:- för brudbukett, 2 coursager och tärnbukett samt 2 lösa blommor
Betalade 3000 för min "boll", två st coursager, 1 tärnbukett och två näbb buketter.
Men då bestod alla delar av de dyraste och största rosorna (vet ej namnet Grand någonting kanske).
Tror att det var därför priset blev ganska högt . Men inget jag ångrar jag älskar min bukett
Vi betalade 2500kr för min bukett (pioner, orkidékvistar, hjärtan på tråd), tärnans bukett (rosa rosor, hjärtan på tråd), mannens coursage (pion) och marskalkens coursage (rosa ros) samt bordsdekorationsblommor (15 pioner som vi ställde en och en i vaser).
I Södertälje.
Emmas syster skrev 2009-01-31 23:41:56 följande:
blomsteraffär 5 år sen i skaraborg
och ffa så tror ju jag att man kan få BRA priser om man inte specificerar ngt mer än färg
jag bad honom ju att ta hem det han fick bäst pris på
och det var INGET jobb för dom utan bara merförsäljning
Vilken blomsteraffär var det? Jag ska gifta mig i skaraborg!
Emmas syster skrev 2009-02-05 23:05:59 följande:
Jag betalade 1200 kr för min bukett, 2 näbbuketter och coursage. Det var en "vanlig" bukett, inget droppformat eller så.
Den bestod av vita o röda rosor, liljor och lite grönt. Näbbarna hade vita och limegröna nejlikor med lite blad runt om.
Jag köpte den i Uppsala.
Var bor du "Emmas syster"? Om Stockholm, vilken florist?
Emmas syster skrev 2009-01-31 23:41:56 följande:
pekar uppåt
skaraborg - inte stockholm