• sanste

Kan man önska sig ett Nintendo Wii?!

Min m2b vill önska sig ett nintedo wii i bröllopspresent. Jag är däremot tveksam, vet inte om jag tycker att det är så "passande"... eller? Kan man önska sig det? Jag tycker annars att vi kan köpa det själva senare.... Min m2b anser att det är en önskelista och då kan vi skriva det sedan är det upp till var och en om man vill köpa det.

• Svar på tråden Kan man önska sig ett Nintendo Wii?!
  • älskarlivet

Klart ni kan önska er det, varför inte?

• Red Scarlet

hahah vad roligt, min m2b vill också bara önska sig elektronikprylar eller sådant "bra att ha" medan jag tänker mer på att det kunde vara roligt med sådant som man har kvar i många år och som man kan tänka på personerna som givit dem (typ en kristallvas el något)

Men det betyder ju inte att jag absolut vill ha 50 vaser heller, så ska man ändå ha en önskelista är det väl bara att skriva det ni vill ha? Jag hade nog delat upp det lite så att det fanns några alternativ som helst DU önskade dig, några som HAN och kanske några ni tänkt på tillsammans, och i olika prisklasser! Det behöver ju inte stå så utmarkerat men lite uppdelat iaf. Jag vet att min m2bs manliga gäster kommer att ge saker som blir lite mer riktade mot min m2b mer än mig, men det blir ju också personligare så tycker jag.

• aikidoaasa

Är det inte meningen att önskelistan ska vara sådant som ni båda två önskar er tillsammans? Nu är jag en av dem som önskade mig en egen wii, men jag vet att intresset är mycket större hos killar än tjejer. Det kanske är en stor önskan även hos dig så då tycker jag att det är ok. Det måste inte bara vara "hushållsartiklar"

• sanste

Red Scarlet skrev 2009-02-01 10:10:30 följande:

hahah vad roligt, min m2b vill också bara önska sig elektronikprylar eller sådant "bra att ha" medan jag tänker mer på att det kunde vara roligt med sådant som man har kvar i många år och som man kan tänka på personerna som givit dem (typ en kristallvas el något) Men det betyder ju inte att jag absolut vill ha 50 vaser heller, så ska man ändå ha en önskelista är det väl bara att skriva det ni vill ha? Jag hade nog delat upp det lite så att det fanns några alternativ som helst DU önskade dig, några som HAN och kanske några ni tänkt på tillsammans, och i olika prisklasser! Det behöver ju inte stå så utmarkerat men lite uppdelat iaf. Jag vet att min m2bs manliga gäster kommer att ge saker som blir lite mer riktade mot min m2b mer än mig, men det blir ju också personligare så tycker jag.
    Jo, jag har tänkt lite grann som du, att man har kvar det i många år som ett fint minne. Vi har önskat oss många olika alternativ och jag tror nog att jag kommer lägga till det på önskelistan. Min m2bs vänner lär nog skratta lite grann när de ser att vi nskar oss ett nintendo wii, säskilt när de vet att min m2b vill att vi ska köpa det!
  • älskarlivet

Fast, vad då att ha kvar något som minne i flera år? Jag vill inte ha en massa vaser som vi aldrig lär använda.. Däremot t.ex. ett nintendo wii har man ju också kvar som minne tycker jag..

Vi kommer framför allt önska oss presentkort på ticket, men kommer ha fler alternativ om någon inte vill köpa presentkort.. En resa försvinner ju, men det är ändå ett minne för livet. Vi älskar att resa!

• Red Scarlet
    älskarlivet skrev 2009-02-01 10:18:00 följande:
    Fast, vad då att ha kvar något som minne i flera år? Jag vill inte ha en massa vaser som vi aldrig lär använda.. Däremot t.ex. ett nintendo wii har man ju också kvar som minne tycker jag.. Vi kommer framför allt önska oss presentkort på ticket, men kommer ha fler alternativ om någon inte vill köpa presentkort.. En resa försvinner ju, men det är ändå ett minne för livet. Vi älskar att resa!
    Nä men jag sa ju också att jag inte vill ha 50vaser, men kanske några ting som är lite mer speciella och som man kan ha kvar till guldbröllopet, men då kan man ju önska sig det och även lite mer 'förgängliga' ting. Nintendot kommer ju inte att hålla i 50år, men eftersom brudgummen verkligen vill ha det blir det ju en fin present!

Själv vill jag verkligen VERKLIGEN ha en sån här: www.coolstuff.se/Bug_Buster så att jag kan vara en god fru och inte skrika på min man så fort jag ser ett småkryp. Hade faktiskt varit en underbar bröllopspresent för mig ;)
  • älskarlivet

Fast jag tror inte vi kommer ha kvar något av det vi får till vår guldbröllopsdag.. Det kommer ju inte vara moderna saker då, så det kommer inte vara något som står framme..

Red Scarlet skrev 2009-02-01 10:39:26 följande:

Nä men jag sa ju också att jag inte vill ha 50vaser, men kanske några ting som är lite mer speciella och som man kan ha kvar till guldbröllopet, men då kan man ju önska sig det och även lite mer 'förgängliga' ting. Nintendot kommer ju inte att hålla i 50år, men eftersom brudgummen verkligen vill ha det blir det ju en fin present! Själv vill jag verkligen VERKLIGEN ha en sån här: www.coolstuff.se/Bug_Buster så att jag kan vara en god fru och inte skrika på min man så fort jag ser ett småkryp. Hade faktiskt varit en underbar bröllopspresent för mig ;)
  • Tokstolla

Hm, Både jag om min m2b har kvar våra nintendokonsoller från 1985 och vi har aldrig haft några problem med dem! Vi spelar fortfarande ofta på dem. (eller ja, vi spelar på hans medan min ligger nerpackad i väntan på att eventuellt tas upp den dagen det skulle behövas reparation eller liknande på den andra). Sköter man bara om saker och ting har man dem länge! Vi har alla nintendos fem basenheter som de släppt genom åren och vi har alltid roligast med den första och den sista (Wii). För att inte tala om hur roligt vi har när våra vänner eller föräldrar kommer. Wiit har skapat oss underbara minnen med våra nära och kära så jag tycker absolut ni kan önska er det! (Vi är snart 30 om det skulle göra någon skillnad )

• Dalarna79

klart du kan varför inte? gästerna kan ju gå ihop o köpa de tillsammans. de har vi skrivit in på vår önskelista

• DanKat

Har inte läst vad dom andra skrivit, men om ni BÅDA vill ha det så tycker jag absolut att ni kan önska er det! Jag och min m2b önskar oss ett Play Station 3 med Sing Star! Men det ska som sagt vara en gemensam önskan, om inte du vill ha det så får han önska sig det till sin födelsedag eller nåt i stället

Svar på tråden Kan man önska sig ett Nintendo Wii?!