• älskarlivet

Börja med babyverkstaden?

Jag äter p-piller just nu, men vi vill börja med babyverkstaden snart. Vi tänkte först sluta med p-piller i mars-april, men risken är ju då att jag har mens på bröllopsdagen.

Vi funderar därför nu på att sluta med p-piller någon dag innan bröllopet, då hinner jag få mens innan vår resa och den är i princip slut när vi kommer ner till Grekland..

Frågan är nu? Vad är bäst? sluta i mars-april och riskera att ha mens på bröllopsdagen eller skjuta på "verkstaden" och sluta med p-piller typ 2 dagar innan bröllopet?

• Svar på tråden Börja med babyverkstaden?
  • sanste

Det är ju inte säkert att din mens blir regelbunden på en gång när du slutar med p-piller....

• älskarlivet

Nej, jag vet, och därför vet jag ju inte om jag kommer ha mens eller inte på bröllopsdagen.. Men första mensen lär ju komma ca 5 dagar efter att jag slutat med p-piller, för det gör den alltid.. Men sen vet man ju inte när den kommer igen, vilket innebär att jag riskerar mens på både bröllopet och resan.. Men samtidigt vill vi börja med babyverkstaden.

• Pumpkin

Jag skulle nog vänta till just innan bröllopet om du är rädd för att ha mens på bröllopet. Men tänk på att det kan ta ett tag efter att man slutat med p-piller innan kroppen är "normal" igen, så det kan ta ganska lång tid innan ni kan bli gravida om ni har otur.

• älskarlivet

Jo jag vet ju att det kan ta tid innan vi blir gravida, men någon gång måste man börja testa..

• EhjärtarE

Jag ska sluta med p-piller på bröllopsdagen. Av den anledning som du beskriver. Jag har inte mens på bröllopsdagen, men hinner ha den innan bröllopsresan (om det nu blir någon) och så riskerar jag inte att bli gravid innan bröllopet. (min M2b tycker inte om kondomer) Men alla gör ju som de vill, risken är ju att det tar lång tid innan man blir gravid...

• källerudd

Jag funderar på att äta slut de piller jag har hemma nu och sen sluta alltås någon gång under våren...för att sen förhoppningsvis kunna bli gravid ganska snart efter bröllopet (vi planerar att gifta oss 2010) För att kroppen skall få en chans att återhämta sig...

• HelenaOlivia

Jag kommer att sluta med p-piller i sommar och vi gifter oss 25oktober och tanken kring det är väl att om kroppen skulle komma igång direkt så är jag inte höggravid på bröllopet men är redo nu och längtar efter en bebis...
    Om du har stora problem med pms så vänta annars kör, om det känns rätt såklart.

• älskarlivet

Jag har inga problem med pms men vill inte ha mens när vi ska gifta oss heller.. Jag känner mig så fruktansvärt äcklig då och det läcker ibland etc..

HelenaOlivia skrev 2009-02-01 15:03:04 följande:
    Jag kommer att sluta med p-piller i sommar och vi gifter oss 25oktober och tanken kring det är väl att om kroppen skulle komma igång direkt så är jag inte höggravid på bröllopet men är redo nu och längtar efter en bebis...Om du har stora problem med pms så vänta annars kör, om det känns rätt såklart.
  • HelenaOlivia

ok jag förstår, och man vill ju helst oxå kunna ha sex samma kväll eller morgonen efter eller båda, hihi, och då vill man ju såklart inte ha mens!
    ta det säkra före det osäkra och vänta till bröllopet innan du slutar så du kan känna dig vacker och sexig på eran dag!
    Inge kul och känna sig äcklig på sin bröllopsdag.

• Luucie

För min kropp tog det lång tid att hitta rytmen igen efter att jag slutade med p-piller.

Första året fick jag mens lite då och då. Jag hade mycket mera ont än jag haft tidigare och jag hade mens längre (det har jag fortfarande typ 5-6 dgr istället för 3 dgr på p-piller)

Humöret var jättedåligt innan mens i flera dagar men har nu stabiliserat sig på 1-2 dgr surpuppa i månaden.

Hade jag varit i din situation och vetat det jag vet nu så hade jag väntat med att sluta till efter bröllopsresan.
    För det var verkligen apa!

Just det jag blev svullen också, det blir jag fortfarande , men inte som en vattenballong. Hu!

• älskarlivet

Fast det blir p-pillerstopp innan resan ändå, det har vi bestämt oss för... Jag har mens 5-6 dagar nu också, även om jag äter p-piller, har även lite pms och så även när jag äter p-piller..

Luucie skrev 2009-02-01 15:58:55 följande:
    För min kropp tog det lång tid att hitta rytmen igen efter att jag slutade med p-piller.Första året fick jag mens lite då och då. Jag hade mycket mera ont än jag haft tidigare och jag hade mens längre (det har jag fortfarande typ 5-6 dgr istället för 3 dgr på p-piller)Humöret var jättedåligt innan mens i flera dagar men har nu stabiliserat sig på 1-2 dgr surpuppa i månaden.Hade jag varit i din situation och vetat det jag vet nu så hade jag väntat med att sluta till efter bröllopsresan.För det var verkligen apa!Just det jag blev svullen också, det blir jag fortfarande , men inte som en vattenballong. Hu!
  • Luucie

Ville bara berätta hur det var för mig, att allt förstärktes och förlängdes när jag slutat med p-pillren. Och att det tog ett år innan det blev bättre.

Men det behöver ju absolut inte bli så för dig. Alla är ju olika.

Lycka till och hoppas att allt går bra !

• 20090725

samma problem här. e väldigt sugen på en liten bebis...

jag har slutat med p-piller en gång tdigare, och fick min mens regelbundet från första gången, men tänk på att sluta med de när du har ätit klart en karta, det rådet fick jag av hon på ungdomsmotagningen.. vet inte varför men det e de enda jag kommer ihåg... så jag kommer att sluta med mina två eckor innan bröllopet. för då vet jag att jag inte får min mens varken på bröllopet elelr resan.. fast jag har bara min mens i max 3 dagar, även om jag äter p-piller eller inte...

Svar på tråden Börja med babyverkstaden?