jobbarkompisarnas respektive
Måste man eller bör man bjuda jobbarkompisarnas respektive? Jag har aldrig träffat dem....
Måste man eller bör man bjuda jobbarkompisarnas respektive? Jag har aldrig träffat dem....
Nej, det behöver du inte, det är er dag och du skall trivas/vara bekväm med de gäster som är där. Skall man bjuda alla sorters respektive kan det svälla ut hur mycket som helst. När jag skulle ha min vigningsmottagning hade jag samma diskussion med en vän, som tvungen ville ha med både sin pojkvän som hon varit med i tre månader och som jag aldrig träffat, samt försökt bjuda med några kollegors respektive (kollegorna hade jag däremot bjudit). Vissa konventioner är helt enkelt för mossiga ibland, dem måste man bortse ifrån. Stå på dig om de är jobbiga!
För oss är det självklart att bjuda respektive, även arbetskamraternas som vi inte träffat, det är en chans att inleda en ny bekantskap.
Just arbetskamrater tror jag inte ser som självklart att respektive blir inbjudna så tror du inte att det är trevliga prickar så låt bli att bjuda dem.
didis - jag tvivlar absolut inte på att de är trevliga utan det handlar bara om var vi ska dra gränsen. Fast jag tror att vi föredrar att bjuda folk vi känner. Men man vill ju inte göra fel, om det nu finns nåt som är rätt el. fel i denna fråga
Vi har inte bjudit med respektive till de arbetskamrater som är bjudna, har pratat med dem och det är inget som har något emot det, så för oss är det kanon =)