När är det dax att boka vigselförättare?
Vi ska gifta oss den 3 oktober, alltså inte mitt i högsäsongen. men man vill ju ändå vara ute i god tid och boka. När kan man göra det? Till en borgelig vigsel på annan plats.
Vi ska gifta oss den 3 oktober, alltså inte mitt i högsäsongen. men man vill ju ändå vara ute i god tid och boka. När kan man göra det? Till en borgelig vigsel på annan plats.
Det är nog bara att ringa & fråga. Jag ringde idag & vi planerar vigsel 23/5
Bokade förra veckan och vi gifter oss i september. I Jönköping var det iaf så att man gjorde årets schema efter jul/nyår, kan tänka mig att det är rätt normalt. Då blev det också möjligt att boka vigselförrättare.
Vi ska ringa i nästa vecka tror jag :) Vigsel 090807 (om de nu finns någon som vill viga oss då ;))
Vi gifter oss i mitten av september, och vi har bokat vf. Va ute tidigt mest för att få just den vi ville ha.
Jag vet inte vilka det finns att välja på. Ringer man till växeln? Går man igenom hur man vill ha det senare?
Vi bokade 6 månader innan vigseln.
Vi kunde söka på kommunens hemsida har jag för mig, och han sa till oss att vi ska bestämma möta när vi har fått hindersprövningen godkänd. Så då bestämmer vi hur vi vill ha det.
Här ringer man till Kyrkoherden när man ska boka kyrka osv... men hur det är i andra kommuner vet jag inte.
Vi gifter oss 29 augusti och bokade för en vecka sedan...
Vi ringde till den församling som slottet vi ska gifta oss i tillhörde men de hade fullt då & hänvisade oss till vår"hemförsamling". Där sa de att de skulle fixa in en extra präst om det var så att det var fullt. Vi bokade in det 5 månader innan och så skulle prästen ringa hem när de visste vem det skulle bli
vår VF sa att det ibland ringde människor dagen innan vigseln och frågade
vi bokade en ca två månader och de tyckte de var i väldigt god tid men var hellre ute i för god tid än för dålig
Det brukar stå på kommunens hemsida vilka politiker som är förrättare, men det kan också vara andra som är det så det är nog bra att ringa kommunens växel och fråga, kanske be dem skicka en lista.
Sedan ringer man och bestämmer datumet, och vi och vår förättare ska höras litet senare för att prata om hur vi vill ha det, men har man speciella önskemål är det nog bäst att fråga direkt.