• litetbröllop09

ååångest....... =/ *blev rätt långt, sorry*

3/3 ska vi gifta oss!
    Hemligt bröllop planerat.
    Varför? Jo, sambon han vill INTE stå i centrum, fotograferas, känna all press, ha dessa höga förväntningar inför en dag som han är rädd ska raseras av minsta lilla sak som går fel osv osv....
    Själv har jag väl alltid drömt om den vita klänningen, blommorna, tårtan o ja, ni vet, hela kittet!
    Men såhär två barn o ett hus o 8 år tillsammans senare så har jag insett att jag vill ju såklart bara bli gift med han med stort H, få samma efternamn som min familj osv...
    SÅ hemligt bröllop på fjällsemestern bokades in! supermysigt o romantiskt o fint!!! och vi hade väl bara tutat o kört på om det inte var för att hans syster med familj nu ska upp samma vecka... då tycker sambon det känns knepigt att dom inte ska få vara med, att vi ska ha två utomstående vittnen som inte vet något om oss när dom ändå är DÄR!
    men.... mina föräldrar skulle ju LUGNT sätta sig i bilen 5 timmar enkel resa över dagen för o vara med om dom hade fått veta något!! (hans föräldrar skulle mest tycka det kändes tvunget med ändå rätt onödigt att åka hela den vägen) så.. nu har ångesten trätt in... antingen får vi ju berätta för ALLA eller INGEN känner jag!! talar vi om det känns det som att det byggs helt plötsligt alla dessa förväntningar upp om bröllopsmiddag osv... det var ju så vi INTE ville ha det! Vi hade tänkt bröllopstårta på hemmaplan om ett tag sen istället! Då kan dom få sse foton o lite film osådär!

klart man vill ha med närmsta familjen!! Men nu när vi ändå inte skulle köra "vanliga stora bröllopet" så tyckte vi det skulle bli suuupermysigt att gifta sig i sälen!! bara vi o barnen!! verkligen VÅRAN dag!! o som sagt, antingen alla eller ingen!! o hur gör man med mormor o morfar då tex??? såklart dom skulle vilja komma när jag gifter mig!! ..dom har ju inga andra barnbarn!! men jag vet inte om dom skulle orka åka upp över dagen när det blir såna avstånd!? såklart många kommer bli snopna och tillochmed lite besvikna kanske.. men man kan ju inte gifta sig på ett sätt som man inte känner sig bekväm i för att alla andra ska känna sig nöjda?? känns så SKÖNT o slippa vara nervös för hur det ska bli o att alla ska trivas (hans sida är nämligen inte dom som varken visar eller säger att dom har trevligt oavsett om dom har det eller inte... skulle lätt bli stelt o jobbigt...)
    åååå... snälla bolla lite med mig bara!!! =/

• Svar på tråden ååångest....... =/ *blev rätt långt, sorry*
  • Mrs Mommy

Jag kan bara utgå från mig själv och familj/släkt och då säger jag allt eller ingen!

Min mamma skulle aldrig förlåta mig om jag hade gift mig och någon annan men inte hon var välkommen eller fick veta, och jag skulle nog ha varit lika dan själv

• bongen80

prata med din blivande o berätta precis det du skrivit här. jag skulle känna mig väldigt obekväm med att bara delar av familjen skulle få vara med.

Förklara att det är så ni bestämt, du har ju gett upp din dröm om klänning o kyrka o alltför hans skull, han får väl ge lite tillbaka nu o göra som ni planerat, bara ni o barnen

• Sååå lurade

Håller med bongen80

Håller till planen...

• Soon and very soon

tycker oxå INGEN eller iallafll bådas familjer! ta ett långt snack med gubben nu, ni behöver ju inte bli 50 pers bara för det.

• ettem

Min syster gifte sig hemligt, bara de två och deras barn, och INGEN visste förräns efteråt.

Jag skulle gärna åkt tio timmar bara för att få lov att dela deras dag med dem- men de ville inte gifta sig på något annat sätt, och det får man så klart respektera och förstå!

Det skulle känts riktigt, riktigt hårt om jag sedan fick veta att min andra syster varit med, men att inte jag blev tillfrågad... Nu var det "lika för alla", och inte ens barnen visste något förrän samma morgon!!
    Så utgå från dig själv- vad skulle DU känna om du råkat ut för samma sak...??

• litetbröllop09

tack för era svar!!! fick ett mess från han nu (han är på jobbet) där han frågade om jag hade "bestämt mig", svarade att "antingen får vi säga till alla eller ingen, o säger vi till alla hamnar vi ju där med alla förväntningar vi ville slippa! viktigast för mig är att få gifta mig med dig o få samma efternamn som min familj" tog en sekund så fick jag svaret: "hm, då gör vi så, hm (citat fr vår son tre år ) bara du o jag o barna o XX (sonens gosedjur som vi satt liv i )"

..så nu är vi nog tillbaka i planerna o eniga om dom hihi...

skönt med bt, där man kan lufta lite ibland!!!

• ogiftnickenyfiken

Och vad jag tycker vet Du nog redan (?)

Tycker att ni ska hålla er till det ni pratar om...
    För annars kunde ni ju lika gärna skippat att göra det på semestern.
    Utan väntat till efter och gift er hemma.
    SÅ som Du och jag diskuterade som ett annat alt Du vet...

Och att säga till alla och ändå åka iväg blir ju inte detsamma...

Och din dikt måste ju få komma till användning

• litetbröllop09
    ogiftnickenyfiken skrev 2009-02-02 20:07:28 följande:
    Och vad jag tycker vet Du nog redan (?)Tycker att ni ska hålla er till det ni pratar om...För annars kunde ni ju lika gärna skippat att göra det på semestern.Utan väntat till efter och gift er hemma.SÅ som Du och jag diskuterade som ett annat alt Du vet...Och att säga till alla och ändå åka iväg blir ju inte detsamma...Och din dikt måste ju få komma till användning
    jamen elelr hur??
    så kände jag med, vaddå släpa upp alla dit över en dag?? då kan vi lika gärna gifta oss där vi döpte barnen med den underbara prästen vi hade då o köra helt ut med middag o så?? o det VILL vi ju egentligen inte helelr???
    jaa, suck, vi får la se vad dom säger.. egentligen får dom säga vad dom vill, får bara hoppas att hans mamma inte kommer med nggn illa vald kommentar efteråt bara som förstör.... min mamma har vi pratat om det här med hemliga bröllop en gång o då sa hon att hon begär inte o få var med om vi gifter oss men skulle känna sig lurad om hon INGET fick veta... jaha... vad säger hon NURÅ?? så överallt finns ju alltid lite ångest men det känns såklart mest rätt o göra som man VILL!!!
Svar på tråden ååångest....... =/ *blev rätt långt, sorry*