• hujjedamejj

Bröllopsresa i Juni månad?

Ja, vart ska man åka? Snart dags att boka! Vi är inne på en semester där hotellet och tempreaturen på natten, dagen och i havet är viktigast, alltså vi vill ha det varmt. Vi vill bara ligga och sola och äta gott! en all inclusive resa skulle inte sitta fel, men det får tyvärr inte kosta över 10.000 :- per/person
    Nån som har förslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 19:00
    Glömde skriva att det är 2 veckor vi är ute efter...

• Svar på tråden Bröllopsresa i Juni månad?
  • Snäckan08

Södra Italien. det är underbart....

• längelevekärleken

Finns ju massa resor för mindre än 10.000 fast det är klart är fickpengar inräknat i den summan blir det lite mindre att välja på. Kolla på dem stora charterbolagen, dem har garanterat all inklusive till olika orter för den summan eller mindre

• Villemoa

Vi åker till Cypern i juni och där är det en behaglig temperatur då. Vi har bokat all inclusive men det kostade lite mer än 10.000kr/pers. Vi har bokat via Fritidsresor, men kolla också på Apollo, Ving.

• hujjedamejj

Villemoa. Åh, vi är lite inne på cypern. Vad för hotell har ni beställt om man får fråga?

• hujjedamejj

Åh, kanske ska tillägga att vi är ute efter 2 veckor...

• Villemoa

Vi har bokat på Blue Village Callisto.

hujjedamejj skrev 2009-02-04 18:53:12 följande:
    Villemoa. Åh, vi är lite inne på cypern. Vad för hotell har ni beställt om man får fråga?
  • Villemoa

På Callisto tex kan ni åka två veckor för runt 10.000kr/pers under juni men då undantaget måltider, fickpengar, transfer, måltider på flyg (om man nu vill ha det) etc.

Finns ju andra hotell också förstås!

• hujjedamejj

Ja, nä det ska ju vara all inclusive.. vart så himla dyrt... =/

• längelevekärleken

Jag har bott på Callisto...bra val

• Villemoa

Ja, det verkade väldigt bra! Hur var maten där?

längelevekärleken skrev 2009-02-05 12:58:06 följande:
    Jag har bott på Callisto...bra val
  • längelevekärleken

vi hade inte all inklusive. men vi åt där ngn kväll. det var 6 år sedan så jag kommer inte ihåg. Men hotellet är trevligt

• Villemoa

Okej, men det låter ju bra att du tycker det var trevligt! Jag googlade på hotellet innan vi bokade för att få upp lite forum om vad folk tyckte och så. Man vill ju verkligen vara säker på att det är bra nu när vi kommer att ha vår dotter med oss.

längelevekärleken skrev 2009-02-05 13:16:40 följande:
    vi hade inte all inklusive. men vi åt där ngn kväll. det var 6 år sedan så jag kommer inte ihåg. Men hotellet är trevligt
  • längelevekärleken

Åhh jag hoppasdes på att ni skulle ha med barn för det är perfekt. De har BAMSEKLUBB där, BARNENS FAVORIT...har ni inte bokat det GÖR DET...Ni kommer att få det jätte skönt. Tänk på att solen kan vara mycket stark

• Villemoa

Jo, vi vet att de har Bamseklubb men vår dotter kommer vara 15 månader när vi åker och alltså är hon för liten att vara med i klubben.
    Vet också att solen är mycket stark runt Medelhavet eftersom vi semestrat där varje sommar. Vi åker i slutet på juni och förhoppningsvis är det inte lika varmt då som det kan vara i juli och augusti. Vilken tid på året var ni där?

• längelevekärleken

Vi var där i Maj och det var värme bölja= stekhett. Men ljuvligt skönt.

• Villemoa

Det kan nog vara olika från år till år. Lilltjejen kommer mest att vara i skuggan och ha långärmat på sig under de varmaste timmarna.
    Det som är bra att de på hotellet har en pool som alltid är i skuggan, då kan hon plaska nästan hur mycket hon vill

• längelevekärleken

Det kommer bli kalasbra! Sitter själv och letar bröllopsresa just nu...Vet inte vart vi ska åka

• Det stora Blå

2 personer i 2 veckor all inclusive i juni månad . . .

Det går att få sådana restresor (på 1 vecka) för ca 3.500 -4.000 kr/pp. Innan skolorna slutat i juni förståss.
    I början av juni är medelhavet varmast på de sydligaste och östra delarna, t ex Kreta, Sicilien, Malta, Tunisien, Cypern, Turkiet.

• Blivande Mrs Lampinen

Vi ska åka en vecka i juni till ett fint 4 sjärningt hotell i Parga, Greklands fastland. Såg jättefint ut på bilderna och reseförsäljaren rekommenderade det som bröllopsresa. Längtar!!

Svar på tråden Bröllopsresa i Juni månad?