• konstigabaralillajag

    Hur lång tid ungefär?

    Vänder mig till er som gjort era inbjudningar själva och som gjorde lite enklare kort. Hur lång tid tog era inbjudningar att göra?

    Funderar på hur lång tid innan jag ska börja med inbjudningarna. Ska visserligen inte skicka dem förrens i maj men tiden går så himla fort... Snart är man där då de ska skickas och jag vill inte stressa med dem heller...
    Jag ska bara göra ca 20 inbjudningar så det är inte så många men ändå...

  • Svar på tråden Hur lång tid ungefär?
  • marsros

    Tog väl en kväll att skriva dem i datorn, en kväll att skiva ut alla och vika dem och en kväll att limma på dekorationer och frimärken

  • Sååå lurade

    Ungefär samma här, men jag gjorde yttre designen ganska lång tid i förväg. vill ha saker klara i tid så man slipper stressa på slutet...


    marsros skrev 2009-02-04 12:18:11 följande:
    Tog väl en kväll att skriva dem i datorn, en kväll att skiva ut alla och vika dem och en kväll att limma på dekorationer och frimärken
  • Hemlig2009

    Jag grrode också det yttre först, dvs själva kortet. Jag lade dem nämligen i "press" under en bok så att de skulle vara släta och fina.

    Men ungefär samma tidsram skulle jag tro.

    Jag tänker göra det yttre till tackkorten redan nu, de ska ju bli likadana som inbjudningskortet. Tror jag kommer vara oinspirerad av pyssel efter bröllopet nämligen.

  • DanKat
    Hemlig2009 skrev 2009-02-04 13:16:37 följande:
    Jag tänker göra det yttre till tackkorten redan nu, de ska ju bli likadana som inbjudningskortet. Tror jag kommer vara oinspirerad av pyssel efter bröllopet nämligen.
    Det är en jättebra idé, har hört flera som redan gift sig som tipsat om det! Det kan kännas rätt jobbigt att ta tag i det när bröllopet är förbi så vi har absolut tänkt förbereda tackkorten i förväg!
  • konstigabaralillajag

    Just det! Hjärnsläpp, idag... Jag ska ju ev ha festhäfte och göra tackkort i samma design så jag kanske ska börja redan nu och spåna på det... vill inte stressa med det.

    Är nog lika bra att göra framsidan klar :)

  • lecaroline

    Ca en månad att komma på vad jag skulle skriva, hitta färgerna jag ville ha på arken osv. Mina tar ändå en stund att göra bara vika ett A4 snyggt tar tid.. Sedan stämpel klistermärken. och klippa, klistra på själva texten som jag har på ett separat papper. Hitta alla adresser osv

Svar på tråden Hur lång tid ungefär?