• Bröllops Monique

    Skriver man fest i inbjudan?

    Skriver man i inbjudan enbart att man äter middag på valt ställe efter kyrkan eller ska man även skriva med att det blir fest efter middagen?

    Om man ej bjuder på baren bör man skriva det med?

  • Svar på tråden Skriver man fest i inbjudan?
  • matildaochniklas

    Vi srev typ såhär:
    Efter vigselgudstjänsten är ni välkomna till........,
    där kommer vi att fira denna glädjens dag med mat och festligheter.

    Och jag tycker det är bra om ni talar om att det är betalbar så folk är beredda.. sppecillet om det inte funkar med kort så att man måste ha med sig kontanter.

  • didis

    I min värld är det underförstått fest (och att middagen är en del av festen) men om så inte är fallet bland era släktingar/vänner så skriv gärna ut det.

    Betalbar skall ni absolut skriva ut, dels för att många kan uppfatta det som snålt (ja jag vet att ni är många som tycker det är helt normalt men många av era gäster tycker det antagligen inte) men framförallt för att era gäster skall ha med sig kontanter och inte bara betalkort till taxin.

  • målerskan

    Vi skriver "Sedan bjuds det till fest på ______" . Vi skickar med en liten infolapp där det bla står att "under kvälllen finns det bar till självkostnadspris"

  • Susanna och Fredrik

    Jag har skrivit att det bjuds på middag och fest

    =)

  • Hemlig2009

    "därefter bjuder vi till bröllopsfest i ....."

    Så hade vi skrivit om vi hade bjudit till fest.

  • Blivande mrs walker

    Vi vill ha mer fest och mindre vigsel, så vi skrev "ni är välkomna på fest med middag och bröllop på..."

Svar på tråden Skriver man fest i inbjudan?