Vem betalar för bröllopet?
Precis samma upplägg som vi har, alla pengar som kommer in är våra pengar vi har aldrig någonsin bråkat om pengar.
Vi har ett gemensamt konto samt ett gemensamt sparkonto ngt banktanten var väldigt upprörd över, hon spenderade iaf 15 minuter med att avråda oss ifrån ett gemensamt konto. Men det har fungerat alldeles lysande för oss i 7 av 9 år
Tooticki skrev 2009-02-05 14:05:46 följande:
Vi betalade allt tillsammans med pengar vi sparat ihop.Vi har helt gemensam ekonomi, vartenda öre som kommer in i boet är vårt tillsammans. Vi har dyra, gemensamma hobbies som t ex dykning och resor och det sparar vi till hela tiden, tillsammans. Utöver det så unnar min man mig att göra brasiliansk vaxning, klippa och färga håret på salong och äta ute med kompisar på samma sätt som jag unnar honom att gå på AC/DC med kompisar och gå ut och dricka öl. Min man tjänar mer än jag och jag är dyrare i drift, men det är inget problem för oss Vi har inte en enda gång ens tjafsat om pengar! Vårt sätt funkar för att vi har samma värderingar och tankar kring pengar. Oavsett hur man lägger upp eknomin så tror jag att det är viktigt att man pratar om det och har ett system som passar båda.