• ladysuss

Brudbukett till folkdräkt

Vi kommer att gifta oss i folkdräkt. inte för att vi är dansare eller så men det var en midsommardagstradition i byn där jag växte upp.
    Har nu lite funderingar på blommora till det. ska ju gärna ar lite gammaldags också.
    Om inte liljekonvaljerna blommat ut funderar jag på liljekonvaljer och rosor men är öppen för andra förslag.

• Svar på tråden Brudbukett till folkdräkt
  • Blivande mrs walker

Jag skulle tycka att en bukett ängsblommor vore jättefint.
    I alla fall inte en modern bukett, typ hängande, utan en enklare rund bukett.

• ladysuss

Tack för din tanke!
    Vi befinner oss I Ångermanland och till midsommar vet man ju aldrig riktigt säkert hur långt sommaren kommit men jag har varit inne på det också.

• passionsblomman

Jag skulle absolut råda dig att välja en bukett med ängskänsla! Det finns massor av underbar blommor att skapa den stilen med då! Var inte rädd att ta med rosor, men ta med blommor som exempelvis prästkrager och Daggkåpa, någon typ av campanula (blåklocka), Riddarsporre... Många olika material och lutigt mellan dem skapar den känslan. Det blir fint både med en lite spretig droppe(fall framåt) eller en rund.

Tro inte att det är en lätt bukett att göra själv bara, utan vänd dig till en duktig florist!

Jag tycker det låter jättevackert och lite annorlunda! Lycka till!

Svar på tråden Brudbukett till folkdräkt