marriage09 skrev 2009-02-05 20:38:04 följande:
Jag tycker inte att man behöver bjuda in sambon, men eftersom detta är "vett och etikett" (som man ser på alla andra svar också) så kanske man bör prata med dem istället för att bara skicka inbjudningskortet. Då kan det bli lite pinsamt när kollegan säger "vad kul, min fru och jag kommer gärna!!" och du då måste förklara att nja, din fru är inte bjuden. Jag tror att de flesta förstår ifall de är bjudna och inte deras respektive, speciellt kollegor men även kusiner om man berättar det på rät sätt och säger att man tex inte har mer plats i lokalen etc. Jag hade gått på ett bröllop utan min sambo, inga som helst problem. Ni som inte skulle kunna göra det, skulle ni inte gå på en fest utan era sambos heller?
Jag håller nog med dig där. Jag hade gått på min kollegas bröllop utan min m2b och han hade nog tyckt det var självklart.
Vi bjuder våra kusiners sambos mer för att vi träffar kusinerna ofta och har en nära relation till dem & deras sambos. Detta är svårt ju hehe, men jag tror att vi bara kommer bjuda kollegorna och jag tror att de redan är medvetna om att det är ont om plats så de kommer nog förstå.