• Anciii

Någon som har varit i Mexico i maj/juni?

Jag har kikat runt på en massa olika länder och fastnade för Mexico, Cancun, Tulum etc. Verkar finnas en hel del att göra och stränderna ser väldigt vita ut.. men det är inte många resebyråer som har resor dit i maj.. så ni som har varit där i maj/juni-månad hur är vädret.. regnade det mkt/ofta när ni var där?

• Svar på tråden Någon som har varit i Mexico i maj/juni?
  • Goldi

Hej du!!! jag var i mexico för ett par år sedan under december månad och jag föll ordentligt för landet. Helt underbart och kan vamt rekomendera dig att resa dit. ..Min kompis åkte dit under maj och det regnade mycket. Vi ska åka dit på bröllopsresa i slutet av november.. Ving och apollo har resemål dit. Vi boka vår resa genom apollo och ska bo på dreams resort and spa som ligger i Tulum...Det är paradiset på jorden.

Lycka till!

• Anciii

Jag som tyckte jag hade hittat den perfekta resan :( aja.. får väl åka dit vid nått annat tillfälle..
    tack för svaret

• roro1

vi har oxå tänkt åka till mexico i början på maj! Men vi hoppas på att regnperioden sätter igång först i början av juni.. det verkar så iaf om man läser på nätet

• Kärleksmumsen

Jag var där under egnperiod. Jätteskönt när det regnade faktiskt och det varade bara i några minuter per gång.
    Men det finns bättre länder att besöka med tanke på priset. Jag åkte dit när jag bodde i USA så då var det värt. Men det var inte bättre än tex Thailand

• Ateam

jag var dar i april- sag inte en droppe regn da.. och seriost, det regnar, sluta regna.. kan man inte fika eller ta en lunch da?!
    hor av er om ni vill ha tips pa bra stallen att se runt yacatan halvon...
    och forresten- det e ratt nice i thailand just nu;)

• roro1

kärleksmumsen..under vilken månad var du där??
    Vi har redan varit i thailand och dominikanska republiken..så känns som vi inte är så sugna på asien eller karibien..då finns det ju inte så mycket kvar om man vill åka långt och ha sol och bad:)

Svar på tråden Någon som har varit i Mexico i maj/juni?