• konstigabaralillajag

Vilket är smidigast?

Funderar på att så smått börja med inbjudan eftersom jag kommer att få svar på festlokalen idag. Jag har en kompis som via sitt jobb på ett tryckeri ordnat papper till korten. Planerar att ha kvadratiska kort ca 15x15 cm men vilket blir smidigast? Att skriva ut dem på datorn först och sedan skära till dem eller skära till dem i först för att sedan skriva ut... Vad tror ni?

Är det svårt att få texten med hjälp av utskrivaren rätt placerad, dvs där det ska vara på kortet? Jag kommer att arbeta i indesign om det spelar ngn roll...

• Svar på tråden Vilket är smidigast?
  • MrsWindh

Absolut att skriva ut dom först och sedan skära!!!!
    Det kommer gå fortast, ni gör många på samma gång. Annars måste ni göra dom en och en..

• konstigabaralillajag

Tackar. Då börjar jag på det sättet :)

• Kirsto

Jag hade skurit först om er skrivare tar det formatet. Måste inte lägga dem en och en, men det beror kanske på skrivaren?

• konstigabaralillajag

Jag har fått min pappersleverans av kompisen nu och jag fick massor av papper, en hel bunt så jag kuunde göra lite fel :)
    Ska åka till en komis nu och skära till dem, kommer skära ngr i a4 format och några i kortens storlek. Sen kan jag laborera massor... Jag fick a3-ark nu i 200g, hoppas att det kommer att funka med dem.

Undrar om man kan använda samma papper och göra kuvert av dem?

• Kirsto

Det blir ganska tjocka kuvert, så frågan är om det blir så snygga vikningar och om du behöver dubbelt porto då. Men prova kan man alltid göra!

• konstigabaralillajag

Märkte det ganska snabbt men det är bara att be om ett annat papper att vika från...
    Men jag får inte till det riktigt, det hamnar inte rätt när jag försöker skriva ut... *förbaskat också* Men vem har sagt att det ska gå smidigt?

Svar på tråden Vilket är smidigast?