• angelamaria

Brudbukett med svarta detaljer, vill se bilder!

Har funderart på att ha en enkel och ganska liten brudbukett med vita rosor och försöka få in lite svarta detaljer, men jag vet inte riktigt hur det passar ihop..
    Finns det någon som har haft liknande med svarta detaljer? Vill gärna se bilder och fler tips på hur det kan se ut.. Finns det svarta rosor eller någon blomma som är svart?

• Svar på tråden Brudbukett med svarta detaljer, vill se bilder!
  • Mrs4ever

Jag funderar på vita rosor, och sticka in silverpärlor
    om det kan finnas, och sedan ha svart siden band där man håller.

Jag har någonstans sett kallor som är mörkmörklila, ser nästa svarta ut.

Sedan finns det säkert massor med tillbehör i blomsteraffärerna som är svart, band, pärlor och annat roligt.

• Mrs4ever

kan detta vara något?

www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Svart%20som%20natten...&p3=en%20special%20design,%20svarta%20callor,%20vita%20rosor%20med%20silverkant,%20svarta%20fj%E4drar%20och%20gummispr%F6t,%20metallspiral%20i%20droppen%20(%20kund%20tillverkade%20sj%E4lv)

Hoppas att länken funkar!

• Ekdotter

Eftersom sonen döptes samtidigt ville jag ha in lite blåa detaljer i min brudbukett och då rekommenderade floristen pärlor och band. Så min brudbukett bestod av vita rosor med blåa pärlor och blåa band. Kanske nåt fast i svart?

• passionsblomman

Finns hur många möjligheter som helst! Band, ståltråd, fjädrar, pärlor, grenar, kottar, olika torkade material (färgade då såklart)filtfigurer, sticks av olika slag som fjärilar , sländor osv.

Detta ska du kolla med en florist och se vad de kan ta fram för detaljer från just sina leverantörer. Man har ju lite olika stil i olika butiker och jobbar på olika sätt, så man handlar också av lite olika grossister, vilket innebär att man har olika pyssel man jobbar med...

Det här gäller ALLA färger och alla slags buketter!

• Westmans

Jag har tema svart, vitt och silver och ska ha en bukett i samma stil.
    Du kan få se den efter mitt bröllop den 14 februari! :)

Jag använder vita rosor, svart sisal, svarta blad och svart sidenband.

Svar på tråden Brudbukett med svarta detaljer, vill se bilder!