• J D

Bjuda vänner men släkten får betala?

jaaleme skrev 2009-02-07 08:34:09 följande:
    Här i Norge är det helt vanligt att man delar upp mottagningen.. Vissa blir innbjudna till middagen, dom andra blir bjudna till festen, inget konstigt med det.. Så är det ju också i väldigt många andra länder också, där bröllopen annars blir allt för stora..Jag hade själv blivit gladare att bli bjuden till festen än inte alls..Alla vet ju hur dyrt det är med bröllop och är jag inte jätte nära så har man ju väldigt stor förståelse att dom inte har råd att prioritera mig till middagen :) Folk är ganskas förstående faktiskt och det är ju festen som är kul ;) Vissa middagar blir ju väääääldigt långa...

Håller med om att det är OK att ha två inbjudningar och bjuda fler efter middagen. Vi vill t.ex bjuda typ 10 till men de får inte plats- hade det bara varit för ekonomin så hade vi fixat det. Vi kommer i första hand att bjuda in dessa till middagen om vi får in nej-svar (vi har dock bjudit 7 pers. mer än vad som är max) och i andra hand prata med dem och bjuda dem till festen efter middagen.

Har själv hamnat utanför gästlistan på ett par av mina bekanta/vänner som jag gärna hade firat och då hade det känts mkt bättre om man iaf fick komma på festen.

Dock känns det fel att dela upp gästerna som betalande och icke-betalande. Då är det t o m bättre att ta kuvertavgift för alla tycker jag.

Svar på tråden Bjuda vänner men släkten får betala?