Blir det för mycket??
Hej!:)
Hur mkt brukar ett LITET bröllop gå på? Typ bara med familj och vänner ca 20 personer?
Hej!:)
Hur mkt brukar ett LITET bröllop gå på? Typ bara med familj och vänner ca 20 personer?
Det beror helt på hur du gör det.
Vad menar du med litet?
Ni kan ju vara hemma hos er och äta hembakt tårta, det är litet och billigt eller ni kan hyra en båt och äta hummerbuffé, det är fortfarande litet men betydligt dyrare.
Skall ni catra buffémat så räkna med 120-200 kr/person.
Kläder kostar mellan 3 000 och 20 000 (eller för all del kan man köpa dyrare).
EGENTLIGEN kostar ett bröllop 5 kr porto, det är allt runtomkring som kostar. Och där sätter ni själva begränsningarna.
Hah! Så ofta köper jag frimärken!!
Ja då blev ju genast kostnade oöverkomlig (i vilket fall ökade en procentuellt rätt rejält)
Ja det beror ju på hur du vill ha bröllopet, med lokal, mat och dryck, kläder, ringar, dekoration och allt sånt...
Vi ska ha ett litet bröllop (32 pers om alla kommer) och vi har räknat lite att vårat kommer att hamna mellan 25 000-30 000:-
Ha ha ha! Jag hade själv ingen aning om att det kostade 6 kr nu
Vi kommer ha ett bröllop för ca 60 pers. Vi har 15.000 i budget exkl lokalhyran.
Vi klarar oss på detta!
VA?
Hur går det till med mat, dricka, kläder, blommor, musik osv?
Vi klarar oss också på 15000 men då gifter vi oss i samband med dop så det blir ingen fest. Men vi är ca 60 pers. Allt är möjligt
Vi kör enkelt. Vigsel utomhus.
Vi lagar egen mat (kyckling)& gör egen efterrätt. Vi å vi är väl att ta i, vi har vänner som gör detta.
Bröllopstårtan köper vi från Ica Maxi.
Jag kommer ha på en enkel klänning, sambon kommer ha sin traditionella kläder ( liknande lång tunika).
Blommor? billigt på hötorget eller ute i naturen. OM vi nu väljer att ha blommor på borden vill säga.
Musik? En vän som är dj kommer mixa ihop flera cd-skivor som vi spelar upp med vår cdspelar.
Vi kommer alltså inte ha ett sk traditionellt bröllop. Utan köra vår grej, visa vår kärlek.