• allahjärtansdag2009

brudbukett i plast, från IKEA

Jag hade egentligen inte tänkt ha någon brudbukett, då jag tycker det känns som en onödig utgift. Nu har jag hittat en bukett på IKEA som man skulle kunna ha som brudbukett. Denna är av plast, vad tror ni, ser det "dumt" ut? Har man en bukett har man ju någonstans att göra av händerna + att det kanske ser "finare" ut på korten sen. (bild finns i galleriet) Jag kommer att gifta mig borgerligt med bara några få närvarande.

• Svar på tråden brudbukett i plast, från IKEA
  • MulleNuh

Jag är verkligen INTE en blomtjej. (finns många här inne som kan skriva under på det )
    Nu kommer jag säkert säga en dum sak, men NÄÄÄ! Dom såg INTE roliga ut!

• lillalyckan

tycker att man kan ha precis vad som helst så länge man själv tycker om det. Tycker du att det känns konstigt med plast men vill hålla i nånting kan du ju annars bara en enda ros i handen med kanske ett band om eller nåt... Då blir det ju inte så dyrt...

• MulleNuh

Ja det tycker jag också lät som en bra idé!

lillalyckan skrev 2009-02-06 21:17:55 följande:
    tycker att man kan ha precis vad som helst så länge man själv tycker om det. Tycker du att det känns konstigt med plast men vill hålla i nånting kan du ju annars bara en enda ros i handen med kanske ett band om eller nåt... Då blir det ju inte så dyrt...
  • allahjärtansdag2009

ja, bara en blomma med nåt band i, var ju en bra idé

• Trulsa79

Ska du gifta dig i feb, då kan du ju köpa en bukett tulpaner någon dag innan, eller någon annan färdig bukett på vilket ica som helst, blir billigt men ger nog en bättre känsla än plast.

• passionsblomman

En fin Lilja eller så som är riktig tycker jag. Inte helt förvånande kanske....
    Men faktiskt! Med ett fint band och ett par strån bara!
    Enkelt, elegant och vackert. Inte dyrt alls. Köp den dagen innan eller två tre dgr innan! för på alla hjärtan har butikerna hysteriskt mkt att göra!

• Siri Linn

Jag skall precis som du också ha en borgerlig vigsel med bara några få inbjudna och har haft samma funderingar som du -blombukett eller inte blombukett... Jag har sett att det säljs brudbuketter med konstgjorda blommor på nån websida, kanske främst till folk som är allergiska, så jag tycker nog att den är okej... det beror nog lite på hur plastig den ser ut "live"...

• EmmaCaroline
    MulleNuh skrev 2009-02-06 21:16:52 följande:
    Jag är verkligen INTE en blomtjej. (finns många här inne som kan skriva under på det )Nu kommer jag säkert säga en dum sak, men NÄÄÄ! Dom såg INTE roliga ut!
    Måste tyvärr hålla med. Men en enkel blomma och band lät fantastiskt.
  • Chrisse och Jonas

Jag håller också med.. riktiga blommor är finast. Och som Trulsa79 skrev.. du kan ju köpa en vanlig billig bukett på ica och så binda ihop den själv med ett fint band.. kostar ca 30 kr och blir hur fint som helst.

Svar på tråden brudbukett i plast, från IKEA