shakynose skrev 2009-02-07 18:02:46 följande:
Ja, det är bara att börja göra uppskattningar och prioriteringar! Jag tycker också att det låter lite märkligt med en "inträdesavgift" för lokalen, men å andra sidan låter 1000 spänn per person inte helt orimligt heller.Vad är viktigast? Kan du tänka dig att skära i gästlistan för att ha råd med den perfekta lokalen? Kan du kompromissa med menyn? Bröllopsresan? Hur mycket är du beredd att betala för en klänning? Kan du tänka dig att sälja klänningen efteråt? 100000 är mycket pengar, men det räcker inte på långa vägar för att få luxury overkill hela vägen om du har fler än 50 gäster, så nånstans måste det ju
kompromissas.Själv skulle jag prioritera resa och festmeny framför kläder, smink och blommor.
Jag tycker inte att det är så konstigt att de tar betalt per person, har sett flera som gör det och det handlar ju helt enkelt om hur mycket de får att göra helt enkelt, hur många som ska serveras, hur många det är att städas efter osv...
Sen är jag inte ute efter "luxury overkill" som du uttrycker dig, detta stället skulle bli ett totalt kuvertpris på 1000 per person inkl. mat, lokal, alkohol, städning osv. Vilket inte är särskilt dyrt när man tittar på många andra lokaler. Mycket pengar visst men inte dyrt förhållandesvis om man börjar titta runt. De flesta ställen jag har tittat på har kuvertpriser runt 12-1500 per person. Jag tycker att det är viktigt med en lokal man tycker om, därmed inte sagt att det måste va det största dyraste slottet, det viktigaste är väl att mantycker om det, inte att det är lyxigt, Samma sak med klänning smink, blommor osv, vilket inte kommer kosta mycket för oss eftersom vi har vänner som hjälper oss med allt sånt. Men även om det inte kommer att kosta mycket är det ändå pengar som ska ut. Vi har redan sagt att vi kommer att prioritera en riktigt rolig fest eftersom det är det vi vill ha, jag fattar väl också att man får prioritera, var inte ute efter folks åsikt om att lokalen tar betalt per skalle, undrade om det va nån mer som kände att det sprang iväg fort...