Inlägg från: PersianBride |Visa alla inlägg
  • PersianBride

Vem betalar tärnklänningarna?

Hej!

vi hade tänkt att våra tre tärnor skulle betala för sina egna klänningar eftersom det väl brukar vara att man gör så?!...men varje gång jag pratar med dom låter det som att dom förväntar sig att vi ska betala. Vet inte hur jag ska vara tydlig...känns lite snålt...

• Svar på tråden Vem betalar tärnklänningarna?
  • PersianBride

Ja men våra bestman betalar sina egna faktiskt....det var en bra ursäkt hehe...tackar

Augusti2010 skrev 2009-02-07 22:40:39 följande:
    Traditionellt så anses det som en ära att få vara tärna/bestman. Därför brukar de betala sina egna kläder. Men det är ju så mycket som inte är traditionellt längre. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till i praktiken. Hur är det med best man? Om han betalar för sina kläder bör ju motsvarande gälla för tärnorna, annars blir det ju orättvist. Då kan du använda det som "ursäkt" och säga att best man betalar sina kläder själv och det var vad ni hade tänkt om tärnorna också, annars blir det orättvist.
  • PersianBride

men åh vad svårt detta blir. Vår budget räcker inte riktigt till att betala allas klänningar. Samtidigt vill jag att de har likadana klänningar. Men klänningarna kommer kunna användas i framtiden också. well well...

• PersianBride

Nu har vi bestämt oss för att de endast betalar en liten del (de ville själva) och självklart står vi för blommorna.

Svar på tråden Vem betalar tärnklänningarna?