• gumgum80

hjälp!

HUR GÖ MAN MED TÄRNAN O BESTMAN!
    SKA TÄRNAN STÅ FÖR KLÄDERNA SJÄLV ELLER SKA VI STÅ FÖR DE,,,HUR GÖR MAN!?
    MIN TÄRNA SÄGER ATT HON INTE HAR RÅD ATT KÖPA(HYRA)SJÄLV,,,,,KÄNNS SOM OM ATT HON INTE E HELT ME PÅ ATT VARA DE NÅ MER! HON HAR SKRIVIT ATT JAG KANSKE SKA KOLLA EFTER NÅN NY,MEN JAG VILL JU HA HENNE!

HJÄLP

• Svar på tråden hjälp!
  • lillamaa

om hon inte kan ta en klänning som hon redan har, eller låna från någon, så tycker jag nog att ni ska betala.

jag kommer betala min brudtärnas klänning eftersom JAG vill välja färgen och modellen på klänningen (fast hon får ju självklart vara med och säga vad hon tycker)

• gumgum80

´hon får välja modell själv,o färg nån som hon passar i,,,,har kollat luite på tradera men tydligen fanns de ingen där!

lillamaa skrev 2009-02-08 13:09:03 följande:
    om hon inte kan ta en klänning som hon redan har, eller låna från någon, så tycker jag nog att ni ska betala. jag kommer betala min brudtärnas klänning eftersom JAG vill välja färgen och modellen på klänningen (fast hon får ju självklart vara med och säga vad hon tycker)
  • älskarlivet

Har hon ingen klänning hemma som hon kan ha?

• tonårsmorsa

Fråga vad hon skulle haft på sig om hon kommit "bara" som gäst. Hon skulle väl inte kommit naken (hoppas jag). Kan hon tänka sig att ta samma även om hon är tärna (och det är ok för dig) så är väl saken löst. Har du däremot önskemål om hur klänningen ska se ut får du nog vara beredd på att också betala.

• konstigabaralillajag

När jag var tärna till en väns bröllop så stod de för klänning till mig (hyrde) och sambon fick en skjorta + slips till sig. En kostym hade han. Så de stod för det som inte vi hade redan.

• gumgum80

hon e ingen klänning människa egentligen,så hon skulle nog bara kommit i nån snygg byxa o så! nej jag har inte sagt nå modell eller färg eller nånting,de e d hon passar i de får de bli1 har sagt en vanlig finare sommar klänning,men de tycker hon blir för enkelt!

tonårsmorsa skrev 2009-02-08 13:20:42 följande:
    Fråga vad hon skulle haft på sig om hon kommit "bara" som gäst. Hon skulle väl inte kommit naken (hoppas jag). Kan hon tänka sig att ta samma även om hon är tärna (och det är ok för dig) så är väl saken löst. Har du däremot önskemål om hur klänningen ska se ut får du nog vara beredd på att också betala.
  • tonårsmorsa

Ja, så varför inte snygga byxor då? Måste tärnan ha klänning?

gumgum80 skrev 2009-02-09 18:09:02 följande:
    hon e ingen klänning människa egentligen,så hon skulle nog bara kommit i nån snygg byxa o så! nej jag har inte sagt nå modell eller färg eller nånting,de e d hon passar i de får de bli1 har sagt en vanlig finare sommar klänning,men de tycker hon blir för enkelt!
Svar på tråden hjälp!