• snobbis

Borgelig vigsel

VI hade tänkt oss att gifta oss i gtb i juni, rådhuset. Ringde dit för att kolla upp sakerna. Då säger dom att dom inte tar emot bokningar efter maj eftersom det är på tal om ändringar om vigslar i kyrkan/borglig.
    Nu måste vi har nya ideer om vad vi ska gör.
    Vi hade tänkt att gifta oss och sedan åka till danmark med barnen. Grejen är att vi ska gifta oss utan att någon vet om det. Det är jag, min sambo och min svägerska, svåger. Vi tänkt att vi är varandras vittne. Så dom enda som är med är vi och barnen.
    Snälla har någon tips eller ideer

• Svar på tråden Borgelig vigsel
  • konstigabaralillajag

Jag bokade vår vigsel så var det inga problem med det. Hon sade faktiskt inget alls om det. Gifter oss också borgligt. Bokade i slutet av januari och vi gifter oss 29 augusti...

Kan det vara så att det är så i er kommun?

• snobbis

Jag ringde till rådhuset i gtb. Det var i fredags.

• kermit100

Jag ringde idag och bokade en borgerlig vigsel till 29 augusti, och det var inga problem i Sollentuna i alla fall.

Jag tycker du ska ringa tillbaka och fråga vart de tänkt att du ska vända dig då. För vigas måste man ju få göra trotts att de kommer eventuella förändringar i framtiden.

• ogiftnickenyfiken

Där bokar de helst inte mer än 4 månader innan.
    Men iofs är det ju 4 mån till juni...
    Det var skumt...
    Vem pratade Du med?
    Lena Signal eller?

• ElMac

vi bokade förra veckan (090807) men de försökte få oss att ringa då vi fixat med alla papper men då vi sa att vi ville ha en speciell så gick det bra iaf.

• förlovad julafton 2007

Vad sägs om att gifta sig på flygplatsen?

• snobbis

Vi har bestämmt oss för att gifta oss på bohus fästning. Pratde med kungälvs kommun. Och där var det inga problem.

• konstigabaralillajag

Vad bra att det funkade för er där!

• GiJa

Varför inte gifta i på Rådhuset i Köpenhamn? Det ska vi göra, idag är det 6 veckor kvar. Dessutom kan ni kanske hålla det hemligt på ett enklare sätt. Här kommer en länk direkt med info om att gifta sig borgerligt i Rådhuset.

www.swedenabroad.com/Page____18248.aspx

• snobbis

Vi har allt varit inne på köpenhamn, men vi ska åka till blockhus direkt efteråt. Vi har varit inne på skagen också. Men vi gifter oss i sverige och åker sedan till danmark.

• GlamourKitten

Vi ska gifta oss i gbg i juni och mailade dem om samma problem.
    Fick svar att det är tingsrätten som möjligen kommer att förlora sin vigselrätt efter första maj, och det endast är rådhuset som gäller efter det. Just därför vill de inte "ta bokningar" runt den tiden...
    De tyckte vi skulle återkomma efter vi fyllt i hindersprövning osv..

Svar på tråden Borgelig vigsel