• konstigabaralillajag

Annat ord för bröllopsfest??

Finns det ngt annat ord för bröllopsfest som man kan använda i inbjudan??

• Svar på tråden Annat ord för bröllopsfest??
  • Danielaa

Bra fråga... Hänger me här oxå!

• MV85

Vi skriver "efteråt blir det middag och efterföljande fest på"....

• Danielaa

Vi ska bjudan typ hälften "bara" till tårta å fest... förslag då?

• konstigabaralillajag

Vi kommer vigas borgligt med endast mina föräldrar närvarande så det känns fel att kalla det bröllopsfest när festfolket kommer för att fira... Skulle vilja ha ett annat ord för det :)

• MV85

Danielaa: Skriva att "efter vigseln bjuder vi på tårta och håller fest" kanske?

konstigabaralillajag: Varför inte kalla det bröllopsfest? Det är väl det det är? annars kan man ju skriva "fest för att fira vår vigsel" eller nått sånt... blir ju samma innebörd.

• Danielaa

MV85: jaa, å så lägger jag bara till tiden dom ska komma... Perfekt! Tack!

• MV85

Danielaa japp... o så platsen kanske?

• Danielaa
    MV85 skrev 2009-02-09 16:19:25 följande:
    Danielaa japp... o så platsen kanske?

Haha, jaaa kanske vore en bra idé!

• konstigabaralillajag

Jo, på ett sätt är det en bröllopsfest men det känns som att när man skriver det ordet laddas det upp en förväntan på en formell fest. Vi vill ha en informell fest utan för mycket bröllop...

• Svanboet

Kanske... baluns?

Inte vet jag vad man ska skriva. Förväntningar är ju inget problem så länge de stämmer med era. Ofta brukar ju itden avslöja vilken typ av fest/kalas/tillställning man kan förvänta sig.

• BelleA

"Efteråt blir det middag och dans i *lokal*!"

Så ska vi skriva...

• Josteina

Vi var på ett bröllop där det stod i inbjudan ...ni välkomna på gofika... det tyckte jag var ett kul sätt att skriva på. Då vet gästerna att det är fika och inte värsta bröllopsmiddagen/festen. Brudparet bjöd på smörgåstårta och massa hembakatfikabröd. Mums!

Svar på tråden Annat ord för bröllopsfest??