• Hoppasbrud2009

Blir nog inget bröllop....=(

Har verkligen gjort ALLT för att hålla budgeten nere men det skiter sig iallafall!
    Klänningen kommer jag få låna helt Gratis behöver bara stå för frakten.
    Maten kommer svärföräldrarna betala.
    Lokalen är himla billig 500:-
    Ringen fick jag till ett superpris 700:-!

Men sen kommer ju resten alkohol och dryck 2500:-
    M2B kläder & barnens kläder
    Serveringspersonal
    Blommor
    Dekoration!
    Transport m.m

Hade lagt upp en budget men då vår varmvattenberedare paja och bilen paja var vi tvugna att ta av dom pengarna så nu sitter vi här på ruta ett igen.
    Saken är den att vi inte kan lägga undan så mycket i månaden eftersom jag går mammaledig och får inte ut så mycket.
    Känns så himla jobbigt just nu!!

Ville bara skriva av mig lite....

• Svar på tråden Blir nog inget bröllop....=(
  • MV85

Önska olika saker av olika personer till bröllopet kanske, så kan det säkert gå att ordna ändå!

Önska dig t.ex alkoholen av dina föräldrar, dekorationer av syskon och/eller svåger/svägerska..
    Transporten går att lösa om man inte Måste ha en fin bil, taxi kanske? eller varför inte om någon i bekantskapskretsen har en lite finare bil?
    Har inte din m2b någon kostym han kan ha? visst, inte idealiskt, men vill man verkligen inte vänta tycker jag helt klart det kan vara en sak man kan kompromissa på....

osv osv osv... Se om det inte går att hitta lösningar! Annars förstår jag dig verkligen.. usch för att behöva ställa in när man planerat!

• connys hjärta

OJ du har det samma som jag!!Bilen pajjade,torktumlaren brann och kylen började läcka vatten så det blev inget pingstbröllop för oss men vi skjuter bara på det ett par månader så ist för vårbröllop blir det ett vinterbröllop i december

• Danielaa

Vissa av dom grejjerna du har skrivit behöver ju inte kosta nåt alls...
    Serveringspersonal, fårga nära å kära om hjälp eller ta en buffévariant.
    Transport kan ni ta egen bil å dekorera?
    Blommorna blir inte alls lika dyra om du gör de själv...

• paulaner

När hade ni planerat det till? Blommor och dekoration kanske går att hitta helt gratis ute i naturen?! dekoration går ju i alla fall alltid om man är lite kreativ

• paulaner

Hm, nu tittade jag i ditt galleri. Natur är kanske inte riktigt vad du hade tänkt dig... Rosa och diamanter är ju en annan femma!!

• Hoppasbrud2009

JA vi kommer att få catering av m2b föräldrar och min syster kommer att göra tårtan.
    Har själv inga föräldrar i livet så dem kan jag inte be om hjälp..
    Vill inte fråga övriga släkten om något då vi inte berättat för dom att vi ska gifta oss.

• Hoppasbrud2009

paulaner skrev 2009-02-09 16:28:14 följande:
    Hm, nu tittade jag i ditt galleri. Natur är kanske inte riktigt vad du hade tänkt dig... Rosa och diamanter är ju en annan femma!!

Ja det var ju lite vad "drömmen" är men eftersom budgeten inte håller så gör man ju vad som helst för att skära ner det så jag har faktiskt funderat lite på natur

connys hjärta skrev 2009-02-09 16:25:53 följande:
    OJ du har det samma som jag!!Bilen pajjade,torktumlaren brann och kylen började läcka vatten så det blev inget pingstbröllop för oss men vi skjuter bara på det ett par månader så ist för vårbröllop blir det ett vinterbröllop i december

Ja visst är det tråkigt när det blir så!! Va mysigt med ett vinterbröllop!

• RhjärtaJ

vi ska inte ha alkohol alls...
    fundera vad som är viktigt, 2500kr för alkohol tycker inte jag är värt det tex.

Svar på tråden Blir nog inget bröllop....=(