• Aquilia

tredagars bröllop

Hej,

undrar om det finns fler som skall ha bröllop på annan ort och i tre dagar - grillfest kvällen innan, bröllopsfest och brunch dagen efter? Hur ser er planering ut? Tips på aktiviterer och mat? Andra tankar och ideér är välkomna

• Svar på tråden tredagars bröllop
  • ettem

Tänkte åtminstone ha ett tvådagars bröllop...!! Någon aktivitet och sedan fest på lördagen.
    Förmiddagsbröllop, brunch och tårta på söndagen (vill gifta mig 101010, som är en söndag)

Dock är jag och sambon inte helt överens än- han tycker det känns märkligt att ha festen först och bröllopet dagen efter, och är rädd att gästerna skall vara bakfulla och eländiga dagen efter. Så än så länge är vi bara överens om att vi SKA gifta oss i oktober 2010...

Men i vilket fall som helst vill jag ha ett två dagars bröllop, vår släkt och alla vänner är spridda över landet och skall de åka långt för att komma på vårt bröllop, då vill jag verkligen kunna träffa dem mer än några timmar under bröllopsdagen och inte minst låta dem träffa & lära känna varandra, så drömmen är att göra som ni gör- en hel helg! Men i oktober måste man ju nästan vara inomhus, och då blir det genast lite dyrare med mat i tre dagar till flera gäster...

grillfest, fest & brunch låter super! Var har ni tänkt att vara?

• Dinnajad

Jag hade inte tänkt på det så men det kommer nog att bli nått liknande. Många kommer nog dagen innan och vi hade tänkt bjuda på frunch dagen efter. Att ha grillfest på fredagen låter ju som en toppenide, då hinner man ju träffa alla kompisar lite till. Jag knycker den iden! Men jag tror det får bli knytkalas då... annars skenar budgeten igen... Vi har iaf tältet bokat fredan så jag tror det blir toppen, Tack för iden!

• Aquilia

Ettem: vi skall vara ute på landet på Gotland i aug så gott som alla åker från fastlandet. Vi skall göra så att det är frivilligt att komma och åka när man vill, dvs man kan vara med alla 3 dagar eller 1 eller 2. Vi har ett barnfritt bröllop så vissa kommer nog inte komma till ön fören på sön (bröllopsdagen) och andra kanske åker redan tidigt på mån morgonen pga barnvakter måste avlösas.

Grillfesten kommer vara enkel, hamburgare (som vi gör själva) och ungsrostad potatis & rotfrukter. Vår intention är att vi skall odla potatis och grönsaker (godare men också för att hålla kostnaderna nere). Vi bjuder på lite öl/cider men inga mängder, vill inte ha trötta gäster på söndagen när vi skall vigas

Vad hade ni tänkt att bjuda på på frunchen? Där har jag lite kort om ideér.

• Pandy

Den här gamla tråden skulle jag vilja få liv i. Precis detta undrar jag nu. Någon mer som ska fira i dagarna tre 2013?

• marsmat

Vi ska!

Grillfest och välkomna alla på fredagen, lördag brunch, ceremoni, trädgårdsmingel, festmiddag och dans.

På söndag morgon blir det inga stora grejer. De flesta har frukost på sina hotell. Dock kommer det vara en 40 stk som sover där vi håller bröllopsfesten, så vi ska äta frukost tillsammans och fixa och ordna utöver dagen innan avresa.

Vad gör ni?

• Want to

Vi tar in på hotellet på fredag tillsammans med våra systrar och deras respektive. Middag och sedan ett glas i hotell baren. Lördag (bröllopsdagen) checkar våra föräldrar in och vi kör vigsel och middag på en plats i närheten. Sen blir de hotellfrukost tillsammans med alla på söndagen =)

• Juli2013

Verkar vara många som har mysiga bröllopshelger framför sig!!
    För oss blir det Också tre dagar, grillfest på fredagkvällen vid lokalen vi har hyrt, den ligger vid havet så det blir på stranden med bastu och utomhusjacuzzi som ingår i hyran.
    Det finns sju rum där på herrgården så våra närmsta familjemedlemmar sover där hela helgen, de flesta övriga sover i campingstugor ca 100 meter därifrån så det blir ganska naturligt att ordna något på fredagkvällen, alla bor i närheten.
    Jag sover där med mina tärnor natten till bröllopet, min blivande sover med best man på annat ställe. På lördagen gör vi oss iordning tillsammans där, sedan vigsel och fest.
    Söndagen blir det brunch i samma lokal! Jag tycker det är mysigt att ha tredagarsevent :) man får lära känna varandra och umgås på fredagen, komma lite i stämning, ladda upp, och dessutom blir det mer "värt det" för folk som reser långt.

• Fjärilen

Vi gifte oss i Italien.
    Alla bröllopsgäster bodde på samma vingård som vi gifte oss på.
    På fredagen bjöd mina föräldrar alla på middag.
    Vi åt frukost tillsammans på lördagen.
    På lördag förmiddag så var det fri tid, några var kvar på vingården och solade och badade, andra åkte iväg på sightseeing.
    Vi gifte oss efter kl 16.
    På söndagen hade en del tidiga flyg och hade lämnat innan vi vaknade. Men det var en ganska avslappnad söndag innan vi reste vidare. 
    Eftersom vi alla bodde på samma ställe så hann vi med att umgås hela helgen.

• Vichy
    Juli2013 skrev 2013-05-06 21:43:17 följande:
    Verkar vara många som har mysiga bröllopshelger framför sig!!
    För oss blir det Också tre dagar, grillfest på fredagkvällen vid lokalen vi har hyrt, den ligger vid havet så det blir på stranden med bastu och utomhusjacuzzi som ingår i hyran.
    Det finns sju rum där på herrgården så våra närmsta familjemedlemmar sover där hela helgen, de flesta övriga sover i campingstugor ca 100 meter därifrån så det blir ganska naturligt att ordna något på fredagkvällen, alla bor i närheten.
    Jag sover där med mina tärnor natten till bröllopet, min blivande sover med best man på annat ställe. På lördagen gör vi oss iordning tillsammans där, sedan vigsel och fest.
    Söndagen blir det brunch i samma lokal! Jag tycker det är mysigt att ha tredagarsevent :) man får lära känna varandra och umgås på fredagen, komma lite i stämning, ladda upp, och dessutom blir det mer "värt det" för folk som reser långt.
    Låter underbart! Vart är det ni gifter er?
  • Vichy

Det är lite av min dröm att få göra så... Tycker det är så mysigt! 
    Vi hoppas att det ska kunna gå att vara på en gård som har övernattningsmöjligheter, gära vid nån sjö eller vid havet! 

• 20 juli 2013

Har ar en till med ett lite langre brollop. Folk borjar droppa in redan pa torsdagen for lite egen semester i Stockholm och pa fredag kvall har alla anlant. 
    Drygt halften av vara gaster flyger in fran UK och bor pa samma hotell i stan. Vi kommer att ha en tidig middag med narmaste famij och vanner och sen mota upp resten av gasterna pa drinkar pa kvallen. Mycket farligt! Vill ju inte vakna trott och elandig dagen efter:)
    Klockan 12 dagen efter kommer bussen och hamtar alla for transport ut till Ranas dar brollopet ar. Dar finns det efter incheck tid for bastu, bad och utomhurjazzuccis och nagon drink innan ceremonin startar vid 4-tiden. Middag och fest pa samma stalle och alla gaster overnattar pa slottet. Brunch dagen efter innan bussen hamtar for transport tillbaka till Stockholm. Stockhomarna vill nog hem och vila efterdet men de flesta engelsman aker tillbaka forst senare pa kvallen sa vi funderar pa att fixa en liten eftermiddagskryss i skargarden om vi lyckas hitta nagot bra. 
    Wihiii, vad kul det ska bli!!! 

• Juli2013

Jag kan inte citera med Vichy: vi gifter oss i Härnösand, och jaa jag tycker också det är supermysigt med tredagars :) dels får man suga lite längre på karamellen och får mer tid med alla vänner, dessutom får gästerna från olika sidor chans att lära känna varandra lite och ladda upp ihop :)
    20 juli 2013: det låter fantastiskt och väldiga lyxigt!! Ni kommer får en underbar helg!!

• 20 juli 2013
    Juli2013 skrev 2013-05-07 22:37:49 följande:
    Jag kan inte citera med Vichy: vi gifter oss i Härnösand, och jaa jag tycker också det är supermysigt med tredagars :) dels får man suga lite längre på karamellen och får mer tid med alla vänner, dessutom får gästerna från olika sidor chans att lära känna varandra lite och ladda upp ihop :)
    20 juli 2013: det låter fantastiskt och väldiga lyxigt!! Ni kommer får en underbar helg!!
    Tack! Erat later ju helt fantastiskt. Finns inget battre an att vara vid havet! Vi kanner ocksa att det ska bli sa kul att fa umgas sa mycket och lange med alla vi alskar. Kanns verkligen som en once in a lifetime grej! 
    Da hoppas vi pa stralande sol och ljumna sommarkvallar!
  • marsmat

ÅÅ fy vad jag gläder mig (också 20 juli) nu när jag läser om alla era planer!

• Kaffegrus

Jag hade nog inte tänkt att vi kommer ha ett tredagarsbröllop, men när jag läser genom denna tråd inser jag att vi kanske har det

Vi får en del gäster från Norge som kommer på fredag. Då tänkte vi ha lite mingel med snittar och lite vin. Inget stort och petantiöst då jag vill i säng tidigt, men ett trevligt sätt att umgås lite extra samt att gästerna får hälsa på varann på förhand. 

På lördag blir det tidigt bröllop (12.30) och fest hela dan

Söndag bilr det brunsch på hotellet där vi har reservert en egen del bara för våra gäster. Funderar även på om vi ska ha en liten stadsvandring då hotellet ligger helt nere vid älven. 

Svar på tråden tredagars bröllop