Vinröda blommor
Jag är på jakt efter mörkröda/vinröda blommor, vad finns det för vinröda blommor utöver rosor? (Gifter mig i augusti)
Kan någon ge mig namn på olika stora vinröda rosor?
Hoppas att någon kan ge mig svar.
Jag är på jakt efter mörkröda/vinröda blommor, vad finns det för vinröda blommor utöver rosor? (Gifter mig i augusti)
Kan någon ge mig namn på olika stora vinröda rosor?
Hoppas att någon kan ge mig svar.
Det finns ju vinröda gerbera. Kanske inte så hållbart men dom är vackra. Dalior kanske finns då.Dom finns ju i många olika färger. Sen finns det ju som sagt riktigt djupröda rosor som jag tycker är allra vackraste blomman.
Kallor då? Finns inte de i någon vinröd ton? De är mina favoritblommor
Alla de redan nämnda! Och Nejlikor, orkideér, (ranunkel-fel årstid för dig dock)
Celosia, Freesia, Krysanthemum av olika slag, Alstromeria....
Tänkte väl att man skulle hitta dig i ett blomsterhav.
Kärleksörten är fin, men kanske inte har börjat blomma i aug?
Rätt och rätt...
den är ftf grön då, den blir vinröd lite längre in på hösten.
Förresten HORTENSIA är fina !
Jaa, Hortensia är alltid fin! I alla möjliga färger. Jag hade lite av den i min bukett också + en stor i kruka i fönstret bakom oss på festen.
Tack för alla svar så här långt. Nu önskar jag lite fler namn på djupröda rosor, tycker att det känns lättare att gå till en florist om jag kan säga att jag ex. vill ha grand prix rosor. och det finns ju fler än just grand prix, snälla hjälp mig. Jag hittade förut en jättebra sida på nätet där man kunde se och söka på blommor men hittar den inte nu (tror att det var en engelskspråkig sida)
Jag gjorde en brudbukett i vintras av riktigt mörk-/vinröda kallor. Beställde från Holland utifrån ett tygprov. Blev jättefint!
jag ska ha passions rosor...de är mörkröda/vinröda....underbar färg!
Har du någon adress eller hemsida till den Holländska floristen?
Alltså, ALLA blommor beställs från Holland. Det är där världens blomsterauktioner ligger, så allt som odlas skeppas dit och säljs vidare därifrån.
Det din svenska florist specialbeställer till ditt bröllop, beställs alltså direkt från Holland, fast det är grossisterna som beställer åt floristerna.