• litetbröllop09

vart åker man i oktober-november?

vi har tidigare testat på egypten, marocko, och lanzarote.... våra krav är INTE höga... sol o varmt o överkomliga priser... nu kommer vi dessutom flyga med våra två barn för första gången (då 2 o 4 år gamla) så därför har vi nog lagt ner det här med thailand osv, känns maffigt o BÖRJA med en sådan flygtur

vad har ni för tips?
    har fått tips om turkiet?

• Svar på tråden vart åker man i oktober-november?
  • litetbröllop09

..så det är INGEN här som vart ute o rest i oktober november???

*puffpuff*

• CeciliaA

Vi reser så gott som varje år första veckan i oktober. Sist var vi på Kreta och innan dess har vi bland annat varit på Madeira och kanarieöarna vid tidpunkten med superväder.

Fråga om du har några frågor så svarar jag så gott jag kan!

Mvh Cecilia

• Therese 83

Åkte på kryssning i höstas med sambons familj. Han syster har två små barn en 3-åring och en 1-åring. Kan bara säga att allting gick väldigt smidigt, trots den långa flygresan.

• 090208

Jag undrar oxa!!

Min kompis jobbar pa Kanarieoarna och sager att det ar lite blasigt sa kanske inte direkt strandvader...
    Egypten ska tydligen vara fint, men ar inte det dyrt? Det ar alltsa BUDGET-resa som galler for mig och min man...

litetbröllop09 skrev 2009-02-09 23:17:08 följande:
    våra krav är INTE höga... sol o varmt o överkomliga priser...
  • purjopillan

vill man komma undan billigt köp flygstol och boka boende privat, tex thailand där kan man komma undan riktigt billigt det finns en hel del bed and breakfast...

Vill man vara riktigt wild and crazy packa en väska åk till arlanda och ta det som finns . Mina kompisar kom 15 dagar till maldiverna för 3500 styck...

• 090208

Vi ska bara vara ivag en vecka sa vill flyga sa kort det bara gar. Men fattar ju att man maste aka en bit for att fa sol den tiden pa aret...

Sa dra hela vagen till Thailand ar tyvarr inte ett alternativ for oss.
    Dock bor vi i London och slipper byta flyg och sant.

• Therese 83

Glömde att skriva var vi var.. Kryssade karibien

• CeciliaA

090208: Egypten är det billigt att åka till, iallafall från Sverige, har ju länge varit ett riktigt svennebanan resmål så det går massor med flyg=billigt

• litetbröllop09
    CeciliaA skrev 2009-02-11 16:03:10 följande:
    090208: Egypten är det billigt att åka till, iallafall från Sverige, har ju länge varit ett riktigt svennebanan resmål så det går massor med flyg=billigt
    vi var SUPERnöjda med egypten, var där i november.... strålande väder, fantastisk snorkling o tog man sig in bland "vanliga" folket kunde man äta två pers med varsin öl för typ 40 spänn!!!! -ihop!!!
  • Julia78

Vi har åkt till Cypern första veckan i Oktober, det var helt underbart, jätte varmt i vattnet. Vi låg i å snorklade i timmar (å jag är väldigt frusen av mig annars).
    Vi har bott på fritidsresors Callisto (Blue star familjehotel) och på Vings Sandy Bay som nu är ett spahotell
    Jätte fina hotell och i utkanten av Agia Napa så utelivet stör inte.

• Ullis79

Inte Tunisien i oktober/november. Vi va där i september och hade endast två kanon-soldagar. Inget att rekomendera, bästa månaden där är i maj tydligen.

lecaroline skrev 2009-02-11 10:46:40 följande:
    Tunisien kanske..
  • HurraViSkaGiftaOss

Svårt att hita värme den tiden på året under 10-timmars flygresa. kanariöarna är inte varmt.

• HurraViSkaGiftaOss

Svårt att hita värme den tiden på året under 10-timmars flygresa. kanariöarna är inte varmt.

• HurraViSkaGiftaOss

• Taha

Vet inte om du menar inom Europa.
    Ett tips är annars att Thaiairways varje år i maj samt okt-nov sänker priset på sina biljettpriser till 5000 kr inkl skatter etc. Det finns öar bara tre timmar utanför Bangkok (tex Ko Samet)och bussresan kostar ca 200 kr/pers om jag minns rätt. Boende är billigt och ett rum på stranden med luftkonditionering, toa och TV kostar 240-360 kr/natten för två pers beroende på hur bra ni är på att pruta.

Priserna jag angett är för stränder med endast ett fåtal turister, Jag kan inte priset för de andra. Prissänkningen för flygbiljetten gäller i slutet av oktober och endast 1:a veckan i november om jag inte misstar mig.

• annape84

Nu har jag inte läst hela tråden.. men jag tipsar ändå =)
    Thailand är ju grymt barnvänligt! Flygturen går på ca 10 timmar och oftast på natten så man kan sova, det är mycket billigare än exempelvis Lanzarote.. Bra väder i oktober, varmt och skönt!
    Ni klarar den flygningen =)

Svar på tråden vart åker man i oktober-november?