• MalanMicke

Schalin vigselringar "Norrsken"?

Någon som har köpt eller ska köpa någon av Schalins ringar ur kollektionen Norrsken? Skulle vilja höra lite om prisklasserna på de olika ringarna om någon vet. Håller mest på o kikar runt på ringar nu men fastnade för Norrsken kollektionens "Solvind" =) Super fin!

• Svar på tråden Schalin vigselringar "Norrsken"?
  • Alla Hjärtans Dag

Min är en Skimra ur serien Norrsken..o den är otroligt vacker. Där jag köpte den så fanns den ej inne i deras sortiment..men efter dom såg min ring så har dom börjat att skylta för fullt..Försäljaren blev salig av att den var så otroligt vacker.
    Lycka till med ring letandet

• haennish

Solvind ligger på runt tio tror jag. Kan nog få den under på vissa ställen, men säkert bli tvungen att ge en bra bit över på andra ställen... Tror den legat under tio på de flesta butiker på nätet, men nu kan man ju inte köpa schalins ringar på nätet längre, så det är svårt att säga om dessa butiker höjt priserna nu. Jag köpte min schalinsring på nordstans gulds butik på nätet och kan rekommendera dom. Sett på deras hemsida att man fortfarande kan köpa schalins på nätet, men man ser inte priset direkt utan får skicka prisförfrågan...

• Kajsalisan

Jag köpte Nimbus ur serien norrsken. Älskar den den låg på 6700 men den skulle gå upp till runt 10 000 eftersom den skulle slutas säljas på nätet. Vet inte om den gjort den än. Vi köpte den på Smycka i Nordstan i Göteborg

• Alla Hjärtans Dag

Ja min ring blev dyrare än vad jag trott.. för guld priset har stigit rejält...7000 kostade den..har sett att rek priset innan låg mellan 5-6000  Men men..tycker min är super fin..;o))

• Kajsalisan

ja ringen är ju något man skall se på varje dag så den är väl värd att lägga pengar på. Det är så jag resonerat, prioriterar en fin ring framför en påkostad klänning..

• Tojk

Har för mig att solvind ligger på 10-12 tusen

• TesshjärtaFred

Solvind ligger på runt 11-12000. Jag har en nimbus i vittguld. Det billigaste priset jag har sett i butik är 8400. Jag köpte dock min på internet för 5800, innan den 1 februari, då de slutade säljas på internet. (nöjd).

• Angelica88

Den är min dröm ring med!!Skall flörta lite extra med sambon;)

• EmMa09

jag har köpt min Nimbus för 5800 på Nordstans guld i göteborg!

• 15augusti

Solvind kostar från 9500 och uppåt. Jag var på guldfynd och dem beställde hem den så jag skule kunna prova. Och dem skulle ha 16000!! De var lite skillnad mot vad jag sett tidigare.

• MalanMicke

Hej! Priserna verkar variera! Var in på Smycka i Eskilstuna igår och kollade på min drömring =) Solvind. Den låg nu till dagspriset på 13500 ungefär men nu hade de 30 % så runt 9500 kr. Men som hon sa så är det dagspriset och det varierar ju från butik till butik säkert också!

Men ska kika på andra ställen med men inte så dumt o få 30 % =)
    Någon som har nå tips och "vana" av att ha vitt guld? Hon sa till mig i butiken att det "skavs" av och måste lämnas in för o läggas på nytt varje år! Vilket hos DEM kostade 500 kr / tillfälle.

Lät ju lite tråkigt, men annars är ju vitt guld fint. Måste tillägga att den vita låg 400 kr över i pris mot vad rödguld ringen kostade. Så är lite i valet och kvalet nu vad som blir bäst. Förlovnings ringarna är visserligen i guld... Tips?!

• Vita kallor

Köpte min Nimbus från "Norrsken" på Nordstans för samma som EmMa09 5800 kr men jag har även en Azurosten inuti min. Gick på 6300 alltsammans. Vet inte vad den kostar ute i affärerna då jag köpte min på nätet.

• Hemlig2009

Det vita som skavs av kallas rhodiering, om det är tillräckligt mycket palladium i vitguldet (vilket det enligt Schalins hensida är, 16%) så blir ringen lite mer stålgrå vilket jag själv personligen tycker är fint. Då behvöer man alltså inte alls göra om det.

Tidigare hade Schalins inte tillräckligt med palladium i sitt vitguld vilket ledde till att det såg lite gult ut under rhodieringen. Det kanske inte är så snyggt vilket ledde till att de flesta valde att göra om rhodieringen år efter år.

MalanMicke skrev 2009-02-13 10:07:11 följande:
    Hej! Priserna verkar variera! Var in på Smycka i Eskilstuna igår och kollade på min drömring =) Solvind. Den låg nu till dagspriset på 13500 ungefär men nu hade de 30 % så runt 9500 kr. Men som hon sa så är det dagspriset och det varierar ju från butik till butik säkert också!Men ska kika på andra ställen med men inte så dumt o få 30 % =)Någon som har nå tips och "vana" av att ha vitt guld? Hon sa till mig i butiken att det "skavs" av och måste lämnas in för o läggas på nytt varje år! Vilket hos DEM kostade 500 kr / tillfälle.Lät ju lite tråkigt, men annars är ju vitt guld fint. Måste tillägga att den vita låg 400 kr över i pris mot vad rödguld ringen kostade. Så är lite i valet och kvalet nu vad som blir bäst. Förlovnings ringarna är visserligen i guld... Tips?!
  • MalanMicke

Okej! Men kan ju vara bra att veta =) Tack för tipset!!

Svar på tråden Schalin vigselringar "Norrsken"?