• I L U

Vårbröllop, fördelar/nackdelar??

Hej!

Jag och min blivande fru sitter och planerar när vi ska ha vårat bröllop nästa år. Det lutar åt ett vårbröllop! Därför är vi nyfikna på vad folk har för erfarenheter av sådana, som vanligt kan man inte styra över väder och vind. Men har man tur så har man vädrets makter med sig.

Vad finns det för för & nackdelar??

Mvh.
    Peter & Madde

• Svar på tråden Vårbröllop, fördelar/nackdelar??
  • MrsCoverdale

Jag har bara positiva erfarenheter av våren. Man får bara vara beredd på att anpassa sig efter vädret som sagt! Samtidigt är det ju sällan lika varmt som under högsommaren, vilket kan vara skönt med tanke på kläderna man ska bära!

Vackra bröllposfoton med syréner i bakgrunden!! =)

Kan vara lättare att hitta kläder och smycken till alla i brudföljet då det ofta är "studentkampanjer" inför balen och studenten.

Kom bara ihåg att vara ute i tid om ni gifter er under alla studentfestligheter då fotografer, frisörer och transporter kan vara fullbokade!! Men det kanske inte är vår förresten, mer försommar?! =)

Nackdelar vet jag inte om men fördelar med låt säga ett vinterbröllop är ju mysfaktorn! Dessutom är det lättare att dekorera billigt!
    (granris, lite prismor och massor av ljus.. ta'da') =)
    Plus att man kan fyrverkerier på vintern, det löns ju föga under den ljusare halvan på året! (Iaf här uppe i norr där det verkligen är ljust dygnet runt!)

Svar på tråden Vårbröllop, fördelar/nackdelar??