• anotherjennie

Secret box

Jag undrar om det är någon som vet vart man kan få tag på fina album med tillhörande låda?

Har en kompis som ska ta bilderna, vet ni nån bra hemsida med fina bilder man kan få inspiration från?

• Svar på tråden Secret box
  • Gable

Har du kollat Bookbinders Design och/eller Ordning och Reda? De kan ha såna.

• anotherjennie

Nja, ordning & reda var jag på nyss på lunchen... Men bookbinders ska jag absolut kolla! Tack=)

• MulleNuh

är dessa album annorlunda på något sätt?? Och vad är det för box?

• anotherjennie

A rackarns, den har jag åxå kollat...
    Det är ju dom som har en sektion på NK kom jag på nyss =)

• violla

Boîte Secrète
    Betyder "hemlig låda" på franska, kärlekens språk. Detta har blivit en populär morgongåva eller present på bröllopsdagen till den äkta mannen.
    Lådan innehåller huvudsakligen foton av sensuell, lite erotisk, karaktär. Sexiga kläder, naket eller halvnaket. Lite utlämnande och vågat med en känsla av mystik och kärlek. Utöver bilderna kan lådan innehålla annat som klädesplagg, hårlock och favoritparfym. Sånt som mannen förknippar med bruden.

• Peaches79

Papeteriebutik? Om du bor i Göteborg ligger det en Femmanhuset. De kanske har liknande lådor. Tips! Stå vid fönstret och låt ljuset strila in. Då blir det vackra, naturliga bilder. Svartvita. :)

• lisen85

det kan kanske vara svårt att hitta secret box bilder på internet. inte alla som vill ha sina sånna bilder där så alla kan se dem. jag frågade min fotograf och han visade lite från sin portfolio. sen hade han en del bilder på nätet som man också kunde se.

• anotherjennie

Peaches79: tack för tipset=)

lisen85: ja, du kanske har rätt... jag skulle inte heller vilja ha mina bilder på nätet =)

• lisen85

nä verkligen inte haha. det går att se lite olika bilder på min fotografs sida. inte enbart secret box men lite sånna med.

tänker inte tipsa om vilken fotograf här eftersom man då bara får en massa sura tjuriga yrkesfotografer som hackar på en i ren avundsjuka. jag e så skittrött på deras gnäll.

• kpt

Prova att söka på "boudoir" som är det mer gängse namnet på den typen av fotografering.

• violla

eller "for you´re eyes only" kan dom kallas..

• Tindragull

Åhlens!
    Där hittade jag ett tygklät dragspelsalbum och en tygkläd låda att lägga det i. På lådan var det ett ovalt fönster på locket där man kunde sätta en bild eller kanske en text.
    Alt för det storslagna priset....125:-

anotherjennie skrev 2009-02-12 11:10:18 följande:
    Jag undrar om det är någon som vet vart man kan få tag på fina album med tillhörande låda?Har en kompis som ska ta bilderna, vet ni nån bra hemsida med fina bilder man kan få inspiration från?
  • Sååå lurade

Jag har funderat på detta, har en kompis som är duktig fotograf. men känner du dig OK med att en kompis tar dessa bilder. Jag känner mig lite tveksam faktiskt...

anotherjennie skrev 2009-02-12 11:10:18 följande:
    Jag undrar om det är någon som vet vart man kan få tag på fina album med tillhörande låda?Har en kompis som ska ta bilderna, vet ni nån bra hemsida med fina bilder man kan få inspiration från?
  • Tindragull

Mina bilder ska också tas av en kompis. Blir öfr dyrt att gå till fotograf och ta korten...
    Dessutom litar jag inte på fotografer efter en märklig incident, så såna bilder vill jag helst ha kontroll över själv.

Sååå lurade skrev 2009-03-10 12:16:57 följande:

Jag har funderat på detta, har en kompis som är duktig fotograf. men känner du dig OK med att en kompis tar dessa bilder. Jag känner mig lite tveksam faktiskt...
  • anotherjennie

Tindragull:
    Det låter ju toppen! Ska ta mig till Åhlens i veckan och kolla! =) Tack!

Sååå lurade:
    Ja, jag känner mig nog mer bekväm i underkläder framför en kompis än framför någon jag inte känner... Men alla e vi olika;)

Svar på tråden Secret box