• connys hjärta

    Vilka har dom billigaste korten??

    Blev ju ändring i planerna igen så nu blir bröllopet i maj och jag MÅSTE hitta billiga inbjudningskort!! Någon som har tips?

  • Svar på tråden Vilka har dom billigaste korten??
  • Svanboet

    Kanske du kan använda olika motiv och köpa "alla hjärtans dag"-kort på typ gallerix och handskriva eller klistra in informationen i kortet (skriv ut på dator osv)

    Hur många gäster/inbjudningar rör det sig om?

  • connys hjärta

    Ca 60 stycken vuxna och barn

  • Svanboet

    I några av de större städerna finns det affärer som har enklare kort som man bara fyller i tid och plats i men jag misstänker att det tar en liten stund till innan det är bestämt så ni hinner säkert beställa hem.

    Kolla panduro, åhlens och andra pappershandlar.

  • kermit100

    Jag har färdig tryckte inbjudningskort som du bara fyller i de tomma fälten. Inget fancy men en inbjudan är det i alla fall.
    Är du intresserad av dom? Var bor du så kan du alltit komma och titta på dom.

  • connys hjärta

    Ja men självklart!! Bor i Göteborg


    kermit100 skrev 2009-02-12 14:06:59 följande:
    Jag har färdig tryckte inbjudningskort som du bara fyller i de tomma fälten. Inget fancy men en inbjudan är det i alla fall.Är du intresserad av dom? Var bor du så kan du alltit komma och titta på dom.
  • kermit100

    Och jag bor ju i Sthlm, inte så man kvistar över på en kaffe rast bara. Men jag kan fota dom och maila så får du se hur de ser ut.

  • kermit100

    Hur många behöver du? Jag har 36 st likadans sen finns det yttreligare 27 st med andra motiv.

  • kermit100

    Kamerans batteri var tomt!!! men mailar bilder så fort det är laddat.

  • DanKat

    connys hjärta skrev 2009-02-12 13:24:38 följande:


    Ca 60 stycken vuxna och barn
    Tänk på att det inte ska vara en inbjudan per person! Har läst om andra som precis varit på väg att beställa när dom insett att det skulle bli alldeles för många, man skickar ju en inbjudan per par/familj
  • heloma

    Jag köpte rosa färdiga tomma kort på bokhandeln, sen skrev vi inbjudan på datorn på vitt papper som vi klippte ut och klistrade in i korten.
    Dekorerade med klisterhjärtan utanpå och inuti korten, dom blev kanonfina. Kändes jättekul att ha gjort korten själv, mer personliga så att säga

  • Linadesign

    Om du vill pyssla lite själv så kan jag rekomendera Prickiform www.prickiform.se. Det är en nätbutik, men ligger i Göteborg (Torslanda) så hon som äger det tar ibland emot brudar och hjälper dem med inspiration. Du kan ju kolla in deras kort, jag kan t.e.x rekomendera hjärtkort i off-white. Då skulle du kunna köpa en stämpel att trycka på framsidan. Eller kvadratiska, vilka är lite billigare.

  • Mimzan

    Jag köpte mina på www.calligraphen.se
    Dom har rätt mycket annat skoj oxå :) köpte engångskameror där med, finnare än de man köper på ica ;)

  • lillabruden

    jag beställde mina från vistaprint. Har använt dem ett par år till diverse saker och våra inbjudningar blev så mycket finare än jag trodde dem skulle bli när jag såg den i verkligheten!! SÅÅÅ lycklig! Och slutsumman (med moms som inte står förrän i 'kassan' och kuvert etc) blev bara 4kr/kort. Pengar över till lite finare tejp jag köpte på bokia som ser ut som en bård
    klistret på kuverten var inte så bra...men så fint det blev med den tejpen! Bild kommer ikväll


    jagskallgiftamig skrev 2009-02-13 10:15:16 följande:
    www.optimalprint.se eller www.vistaprint.se har billiga kort. Ibland har de erbjudande så att man får några gratis.
Svar på tråden Vilka har dom billigaste korten??