• sanste

Mexico - Någon som har varit där?

Vi funderar på att åka till Mexico, playa del car på bröllopsresa.

Jag undrar om någon har varit där och om det var bra och så. Sen undrar jag lite om det är hög kriminalitet där.. Både ris och ros.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Mexico - Någon som har varit där?
  • Goldi

hej du!! jag har varit i Mexico innan och ska åka dit igen på bröllopsresa denna gång =)...Mer romantisk ställe går ej att hitta...Men hade nog inte åkt till Playa car, bara hotell ghetto..Jag kan rekomendera playa del carmen och hotell Grand porto real, helt underbar ställe precis på den kritvita stranden...Nä det är inte hög kriminalitet på maya riviera men nog annorlunda i Mexiko city..

lycka till!

• sanste

Playa del carmen ligger visst väldigt nära playa del car.

Vi fastande just för de fina stränderna samt kulturen och utflykterna man kan göra. Bilderna vi har tittat på ser jättehärliga ut!

• Goldi

Ja det är helt underbart, landet, kulturen, människorna...Paradiset på jorden och åker man till Canncun så finns det enorma shoppingcenter med okända mexicanska märken som är såå billigt...Vilket resebolag har ni tittat på?
    förra gånegn åkte vi med Ving, denna gång åker vi med apollo och ska bo på Tullum.

• sanste

vi har kollat på resor med Apollo, det skiljde faktiskt en fem sex tusen mellan de och ving tror jag när vi hade tänkt att åka i mitten av oktober.

Längtar mig redan bort! Tror att det skulle passa oss perfekt, vi har redan varit i Thailand och backpackat för 2 år sen, så det vore kul att se ett helt nytt ställe!

Ska surfa vidare och kolla upp hotell, tack för tipset!

• Taaanja

Jag var i Mexico för ett par år sen, dock i mexico city, sjukt hög kriminalitet. Men hade verkligen kunnat tänka mig att åka till någon av "turist-orterna" på bröllopsresa...dock vill inte min m2b..

Tror att det är ett bra ställe att åka på bröllopsresa :)

• Wiimii

Playacar och Playa del Carmen är i princip samma ställe. Playacar är hotellområdet utanför Playa del Carmen, där alla All-Inclusive hotell ligger. Vi bodde där men traskade in till Playa del Carmen ett par gånger.
    Helt underbart ställe, massor att se; Mayatempel, Xcaret, Tulum osv.
    Sen rekommenderar jag All-Inclusive, men det är för att jag är oerhört bekväm
    Underbart att bara gå och hämta det man vill ha...

• MW 090829

Jag var i Mexico nu i januari. Visst är det fint men jag håller inte med om allt som skrivs. Shoppingen i Cancun var sk**dålig tycker jag. Playa del Carmen är ju ok men det är så väldigt turistigt och omysigt men det beror ju på vad man är ute efter.

Jag skulle hellre åka till Tulum i så fall där det är lite mindre och inte så mycket hotellkomplex. Där kan man också göra olika roliga utflykter.

Svar på tråden Mexico - Någon som har varit där?