Resa vid graviditet?
Hej!
Undrar om ngn kan svara på vad som gäller när man är gravid? Kan man flyga från månad 1 ända fram till typ 8:e månaden eller under vilken period av graviditeten kan man flyga? Mkt tacksam för alla svar!!
Hej!
Undrar om ngn kan svara på vad som gäller när man är gravid? Kan man flyga från månad 1 ända fram till typ 8:e månaden eller under vilken period av graviditeten kan man flyga? Mkt tacksam för alla svar!!
Jag tror att vissa bolag inte tillåter från drygt 7 månader och många andra vill ha ett intyg på att graviditeten varit fullt frisk om man ska resa från (tror det är) 6e månaden. Men i stort sett fram till 8e månaden ja. Det finns inga bevis på att en flygresa eller två kan skada fostret.
Själv skulle jag inte våga efter 6e ;) Vad jag har förstått så säger vissa flygbolag nej pga försäkringar osv osv. Själva resan skadar ju inte barnet.
Tack för era svar!
Om jag förstått saken rätt handlar det också om hur långt du ska flyga, vilket känns logiskt.
Att flyga mellan Stockholm och Göteborg när man är i vecka 37 känns ändå inte orimligt. Att däremot flyga till Thailand... njae....
Håller med Duchess!! ;)