• monkay

Var kan man köpa blomnålar...

Är det någon som har tips på var man kan hitta blomnålar? Kanske någon hemsida eller så?

Tacksam för alla tips

• Svar på tråden Var kan man köpa blomnålar...
  • monkay

Tack snlla för tipsen

Får jag fråga passionblomman en grej` De blomdekorationer man vill ha på sidenbandet runt stjälkarna, hur långa kan de vara?

De jag hittade nu på webshop var 6 cm långa, låter lite långt?

Vad tror du?

• passionsblomman

Nu fattar jag inte riktigt???
    Menar du nålarnas längd?

monkay skrev 2009-02-13 21:14:11 följande:
    Tack snlla för tipsen Får jag fråga passionblomman en grej` De blomdekorationer man vill ha på sidenbandet runt stjälkarna, hur långa kan de vara?De jag hittade nu på webshop var 6 cm långa, låter lite långt?Vad tror du?
  • monkay

Hmm, min vana trogen så är jag sämst på att förklara...

Ja, menade nålens längd... Hade tänkt ha några pärlnålar instuckna i stjälkarna...så det blir lite tjusigt där man håller.

passionsblomman skrev 2009-02-13 21:34:52 följande:
    Nu fattar jag inte riktigt???Menar du nålarnas längd?
  • passionsblomman

Okej, då fattade jag ändå...Jo, det är helt normal längd på nålarna.
    Det beror på att de används på många fler sätt än bara så som du ska ha dem. Du får lov att sticka dem snett neråt, så blir det lagom.

monkay skrev 2009-02-13 21:37:27 följande:
    Hmm, min vana trogen så är jag sämst på att förklara... Ja, menade nålens längd... Hade tänkt ha några pärlnålar instuckna i stjälkarna...så det blir lite tjusigt där man håller.
  • monkay

Perfekt, tack för hjälpen! Uppskattas

• JBB

Vad är det för skillnad mellan vanliga nålar och blom nålar?

• monkay

Skillnaden är väl att det är en fin sten eller pärla på "huvudet" på nålen. Annars är det nog ingen skillnad vad jag kan tänka mig...

JBB skrev 2009-02-14 00:40:06 följande:
    Vad är det för skillnad mellan vanliga nålar och blom nålar?
  • passionsblomman

Nä, det finns säkert andra butiker än florister som säljer sådana, men det är rätt kraftiga nålar, med huvud i olika storlekar. De är tänkata att kunna stickas i rätt hårda material utan att böjas så lätt som vanliga knappnålar gör.

Svar på tråden Var kan man köpa blomnålar...